Dacia își continuă ascensiunea fără precedent pe piețele din Vestul Europei. Brandul de la Mioveni a înregistrat în primele două luni cea mai puternică creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi în rândul mărcilor de volum din Franţa, cu un avans de 13,9%, la 18.044 unităţi.
Cota de piaţă a mărcii Dacia a crescut de la 5,91% în ianuarie-februarie anul trecut la 6,76% în acest an, în condițiile în care piaţa franceză a scăzut cu 0,5% în primele două luni, la 266.754 unităţi, potrivit datelor prezentate luni de Asociaţia Constructorilor Francezi de Automobile.
Creşteri procentuale mai mari decât Dacia au înregistrat Lancia – în urcare cu 54,3%, la 841 de unităţi, Lexus – cu o creştere de 34%, la 524 autoturisme şi Rolls Royce – cu un avans de 33% la 4 maşini.
Sandero se situează pe locul cinci în topul celor mai bine vândute modele în primele două luni, cu 8.946 de autoturisme şi o cotă de piaţă de 3,4%. Lider este Renault Clio IV, cu vânzări de 14.411 unităţi şi cotă de piaţă 5,4%.
În ianuarie, Sandero a ocupat locul al patrulea în topul modelelor după vânzări, cu 4.868 maşini şi cotă de piaţă de 3,9%.
Dacia este prezentă în top 100 şi cu Duster – locul 13 cu vânzări de 6.019 unităţi şi cotă de piaţă de 2,3%, Logan MCV II – locul 51 cu vânzări de 1.241 unităţi şi cotă de piaţă de 0,5%, precum şi Lodgy – locul 60 cu 1.059 de unităţi şi cotă de piaţă de 0,4%.
În luna februarie, Dacia a înregistrat cea mai puternică creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi din Franţa, în rândul mărcilor de volum, cu 10,1%, la 9.063 unităţi, în timp ce piaţa franceză a trecut din nou pe scădere, după o revenire uşoară în luna ianuarie.
Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a înregistrat un avans al înmatriculărilor de 6,6%, la 69.867 maşini. Marca Renault a urcat cu 4,3%, la 51.823 unităţi. Cota de piaţă a grupului, pe locul al doilea în Franţa după vânzări, a urcat de la 24,44% anul trecut la 26,19%.
Înmatriculările liderului pieţei, grupul PSA Peugeot Citroen, au urcat cu 5%, la 82.845 unităţi. Peugeot are o cotă de piaţă de 31,1%.
Piaţa franceză a scăzut cu 1,4%, la 141.300 de autoturisme, după ce în prima lună a anului a înregistrat un avans de 0,5%. Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, cu cu aproape 94.000 de maşini vândute anul trecut.