Dacia rămâne cel mai dinamic brand din Franța, țară devenită, odată cu trecerea anilor, cea mai mare piață de desfacere pentru constructorul argeșean. Rata de creștere a vânzărilor a depășit pragul de 30,4%, în primele șase luni, devansând orice altă marcă de volum.
În total, Dacia a livrat 58.582 mașini, în intervalul ianuarie-iunie, în condițiile unui avans general al pieței de numai 2,9%, până la 958.776 unități. Cota de piață a mărcii autohtone s-a apreciat, de asemenea, de la cele 4,82 procente deținute în primul semestru din 2013, la 6,11 procente, în perioada similară a anului curent.
Dacia preferată a francezilor este Sandero, situat pe locul opt în topul celor mai vândute modele din Hexagon, cu 25.755 de unități. La mică distanță, cu o cotă de piață de 2,4% și un meritoriu loc 11, se clasează Duster, ales de 22.671 de francezi. Podiumul este întregit de Logan MCV (3.784 unități, locul 61), urmat îndeaproape de Lodgy (3.615 unități, locul 64).
Dacă ne raportăm strict la luna iunie, aprecierea vânzărilor Dacia este chiar mai spectaculoasă. Cele 11.381 mașini comercializate se traduc printr-un avans de 46,9%, pe o piață care a urcat cu numai 3,2%. Și firma-mamă Renault se află pe val, fiind lider de vânzări, cu peste 60.000 de unități livrate și o creștere solidă de 24,7%.
Se pare că Dacia a reușit să stârnească nu doar curiozitatea, ci și pasiunea francezilor. Iar cea mai bună dovadă în acest sens este numărul record, de peste 14.000 de participanți, înregistrat cu prilejul întâlnirii proprietarilor de Dacia, celebrul Picnic Dacia din acest weekend, fanclubul local al mărcii fiind, de la an la an, din ce în ce mai numeros.