autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, mai 22nd, 2012

CSA acuză: asigurările s-au ieftinit în 2012, dar s-au înmulțit reclamațiile șoferilor

Polițele de asigurare auto RCA și Casco s-au ieftinit în primul trimestru din 2012, comparativ cu perioada similară a anului trecut, însă această tendință a făcut ca unele societăți de asigurare să ofere servicii de mai proastă calitate clienților, fapt reflectat de majorarea cu 43 a numărului de reclamații ale clienților la adresa asiguratorilor, potrivit Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).

Tarifele RCA și Casco au scăzut în intervalul ianuarie-martie 2012, față de primul trimestru din 2011, dovadă fiind faptul că volumul de prime brute subscrise pe aceste clase de asigurări s-a diminuat, în timp ce numărul contractelor a rămas relativ același, a declarat președintele CSA, Constantin Buzoianu.

„Este de precizat faptul că, deși la sfârșitul fiecărui an se vehiculează tot felul de păreri privind creșterea tarifului RCA, și în trimestrul I al anului 2012 prima de asigurare medie la nivelul întregii piețe a înregistrat o scădere cu 6, față de trimestru I al anului 2011. Reamintim însă faptul că prima medie la nivelul pieței, calculată pentru anul 2011, a fost cu 26 mai scazută față de 2010”, a precizat Buzoianu.

Potrivit acestuia, scăderile de subscrieri de pe segmentul auto au ca principală cauză politicile comerciale, respectiv tarifele practicate de unele societăți, care au afectat modul în care acestea au înțeles să-și achite obligațiile pe care le au față de asigurați.

„Consiliul CSA a decis, astfel, demararea unor acțiuni la control la acești asigurători, pentru verificarea modului în care sunt instrumentate dosarele de daună. În urma acestor controale au fost adoptate unele măsuri, care au vizat diminuarea numărului de reclamații. Din păcate, numărul reclamațiilor pentru unele societăți continuă să crească, ceea ce a determinat Consilul CSA ca, la ultima sedință, să decidă notificarea acestor societăți. Dacă nici de această dată asigurătorii în cauză nu vor remedia situația, CSA va aplica măsuri, care vor putea merge până la suspendarea activității, potrivit legislației în vigoare”, a punctat Buzoianu.

În perioada ianuarie – martie 2012, la CSA au fost înregistrate și soluționate 2.630 de petiții, numărul acestora fiind în creștere cu 42,93 față de același interval al anului trecut.

„Din punct de vedere al statului juridic al petenților, s-a constatat că reclamațiile transmise de persoanele fizice dețin o pondere de 86 din total. Cele mai multe petiții au fost înregistrate pe clasa asigurărilor obligatorii RCA, respectiv 1.825 de reclamații, ceea ce reprezintă 69,39 din total. Asigurările facultative Casco au înregistrat 16,27 din total”, a mai spus Buzoianu.

În octombrie 2011, CSA nominaliza societățile Astra Asigurări, Carpatica Asig și Euroins ca numărându-se printre asiguratorii la adresa cărora se formulaseră un număr mare de reclamații pe segmentul RCA în primele nouă luni ale anului trecut.

CSA a pus, recent, la dispoziţia consumatorilor de asigurări linia telefonică Telverde Dialog CSA. Prin intermediul acestui serviciu, asiguraţii beneficiază de asistenţă de specialitate în vederea formulării unei petiţii pentru soluţionarea pe cale amiabilă a oricăror probleme intervenite în relaţia cu societăţile de asigurare.

Totodată, au fost aduse modificări la normele privind procedura de soluționare a petițiilor referitoare la activitatea asigurătorilor și intermediarilor în asigurări. Ca element de noutate, în aceste norme s-a introdus obligativitatea asigurătorilor de a posta pe paginile proprii de internet situația reclamațiilor înregistrate la adresa lor.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>