Citroen introduce o nouă familie de motoare, botezată PureTech. Ea va fi alcătuită mai întâi din propulsoare cu trei cilindri, primul pas către o aliniere la noile norme de poluare. Francezii anunţă oficial introducerea unor unităţi VTi de 1.0 şi 1.2 litri, conforme cu normele de poluare Euro 6.
Motoarele sunt deja disponibile pe modelele C3 şi DS3 pe piaţa din Franţa şi Italia, urmând ca ele să îşi facă apariţia şi pe celelalte pieţe europene. Graţie renunţării la unul din cilindri, motoarele sunt acum cu până la 25 de kilograme mai uşoare şi promit un consum de carburant redus cu cel puţin 25.
PureTech 1.0 litri
Prima unitatea, cea de 1.0 litri, garantează un consum mediu de numai 4.3 litri/100 de kilometri (cu 27 mai mic) şi emisii de numai 99 g/km (o reducere de 38 g/km). În ciuda acestor performanţe, motorul se arată mai vioi decât cel pe care îl înlocuieşte, fiind capabil să accelereze de la 0 la 100 de km/h cu 2.3 secunde mai repede. De asemenea, şi viteza maximă creşte cu 8 km/h.
PureTech 1.2 litri
Reţeta se respectă şi în cazul celuilalt propulsor cu trei cilindri de nouă generaţie. Unitatea VTi de 1.2 litri este capabilă să ofere 82 de cai putere şi va fi disponibilă pe C3 şi DS3. Ea va lua locul actualului motor cu patru cilindri, 1.4 VTi.
Spre deosebire de acesta, noul motor va oferi 9 cai putere în plus, pentru un total de 82 de cai, resimţiţi la 5750 rpm. Această creştere a resurselor influenţează performanţele: acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se realizează cu 1.9 secunde mai repede, iar viteza maximă creşte cu 11 km/h.
Pe partea de consum nu se fac compromisuri. Valoarea medie scade cu 1.5 litri, până la 4.5 litri/100 de km. Îmbunătăţirea se oglindeşte şi în valoarea emisiilor, reduse cu 35g/km, până la 104 g/km.