Citroën a fost şi este una dintre mărcile preferate ale preşedinţilor francezi. Ultimul model ales este DS5 Hybrid4 “decapotabil”, model la bordul căruia noul preşedinte socialist al Franţei François Hollande a străbătut, conform tradiţiei, bulevardul Champs-Elysées, după ceremonia de învestire de la Palatul Elysée.
“Povestea de dragoste” dintre liderii Franţei şi Citroën a început pe vremea lui René Jules Gustave Coty (preşedinte între 1954-1959), care a defilat prin centrul Parisului cu un Citroën Traction Avant, prima maşină de serie cu tracţiune (faţă) şi caroserie de tip monococă.
Dar, probabil, cel mai important capitol în această istorie este scris de Citroën DS şi Charles de Gaulle (preşedinte între 1959-1969). Astfel, abilitatea DS-ului de a merge chiar dacă îi lipseşte o roată, conferită de sistemul hidropneumatic activ de suspensie, patentat de Citroën încă din anii ’50, i-a salvat de două ori viaţa generalului de Gaulle, la adresa căruia algerienii au plănuit două tentative de asasinat.
Apoi, “povestea” continuă cu Georges Pompidou (preşedinte între 1969-1974) şi Citroën SM. Jacques Chirac (preşedinte între 1995-2007) a preferat un Citroën CX, cu ampatament lung, şi un XM. Iar Nicolas Sarkozy, preşedintele învins în alegerile din 2012 de François Hollande, deşi a optat la învestire (2007) pentru un Peugeot 607 Paladine şi ca maşină oficială, pentru un Renault Vel Satis, s-a plimbat şi el cu un Citroën C6.
Noul preşedinte al Franţei François Hollande şi-a manifestat direct afinitatea faţă de Citroën, alegând pentru parada tradiţională de pe Champs-Elysées un DS5 Hybrid4. Dar nu un model obişnuit, ci unul decapotabil, chiar dacă în gama constructorului francez nu figurează o astfel de versiune. Prin urmare, maşina a fost special modificată de specialiştii fabricii din Sochaux, care i-au îndepărtat acoperişul din sticlă şi tunelul central de pe plafon, grefându-i în loc un pavilion retractabil textil.
În rest, din punct de vedere tehnic, DS5-ul Hybrid4 folosit de Holland este identic cu maşina de serie testată şi de echipa Autobis: un sistem hibrid, ce combină un motor diesel cu unul electric pentru a dezvolta o putere totală de 200 CP şi a obţine un consum mediu de 3.8 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2 ating 99 g/km.