Chevrolet Volt și Opel Ampera ar putea deveni mai puternice, odată cu instalarea sub capotă a unui motor termic mai mare, respectiv 2.0 litri turbo. Informația nu este oficială, ci a fost difuzată de presa americană care citează surse din interiorul GM. Scopul acestei modificări, destul de surprinzătoare, urmărește furnizarea energiei necesare unui motor electric mai mare și mai puternic. Motorul despre care se vorbește va fi actualul propuslor din gama Opel, regăsit inclusiv pe Insignia. Puterea crescută (între 220 și 270 CP) va asigura resurse de energie cu cel puțin 30 mai multe decât actualul 1.4 litri benzină, cel care încarcă bateriile de pe Volt și Ampera în prezent. Acesta tocmai ce a fost premiat drept cel mai ecologic motor al anului în cadrul secțiunii Green Engine, de la International Engine of the Year.
Motorul cu ardere internă de pe Ampera și Volt este utilizat pentru încărcarea bateriei, dar în situațiile în care șoferul are nevoie de putere maximă, acesta se cuplează inclusiv la trenul de rulare, împreună cu motorul electric. Un motor electric mai puternic, însoțit de baterii cu capacitate mai mare, ar putea permite deplasarea dor cu ajutorul curentului electric, făcând din Ampera și Volt mașini electrice 100.
Se pare că GM își bazează decizia pe studii făcute în rândul clienților, care doresc, în schimbul sumei de circa 40.000 de euro pe care o plătesc să dispună de mult mai multă putere la volan. Aceleași surse vorbesc despre faptul că proiectul Volt ar fi trebuit să aibă încă de la început această versiune de motorizare (un motor electric mai puternic și un motor termic de 2.0 litri), dar dezvoltarea mașinii s-a suprapus chiar peste perioada falimentului.
În plus, Cadillac ar putea avea propriul model dezvoltat pe platforma Volt, ELR, dezvoltat pe baza conceptului Converj, din 2009.
Toate aceste noutăți ar urma să fie prezentate în 2014. GM nu a confirmat și nici infirmat aceste informații.