luni, mai 27, 2024
AcasăAnalizeCele mai importate mașini second-hand din Germania

Cele mai importate mașini second-hand din Germania

Deși românii cumpără mașini din Germania de peste 20 de ani, preferințele lor nu s-au schimbat, în linii mari. Mărcile preferate sunt, ca de obicei, nemțești, iar vechimea medie este guvernată de prețul cât mai redus pe care îl caută majoritatea concetățenilor noștri.

Citește “România a depășit 1 milion de automobile second-hand de import”

Cele mai căutate mașini second hand, importate din Germania în România, sunt mașini celebre, verificate în anii de viață ai acestora (nu puțini), cu prețuri accesibile și valori de revânzare acceptabile. Nu este întâmplător faptul că toate modelele (cu excepția unuia singur) din Top 20 sunt fabricate în Germania (sau de o marcă germană), cunoscut fiind apetitul românilor pentru automobilele din această țară, precum și prejudecățile legate de calitatea fabricației. Precizăm că am apreciat că Ford este asimilată de români ca o marcă cu sediul în Germania. Excepția d ela regulă se numește Skoda Fabia, dar și ea este fabricată de grupul german VAG.

Analiza Autobis.ro a fost făcută și pe versiuni de caroserie, acolo unde a fost posibil să culegem aceste date. Astfel, am constatat că Opel Astra G Kombi este mult mai cumpărată decât mașini mult mai titrate, iar alte modele cu acest tip de caroserie, break sau wagon, sunt și ele importate în volume mari: Focus 1 Wagon (Turnier), Astra H SW, VW Passat 5 Variant, VW Golf 3 Variant etc.

Dacă adunăm toate unitățile, indiferent de caroseria lor, clasamentul este „rupt” în două părți: Top 3 – Golf 4, Astra G și Focus 1 au volume extrem de mari, cea mai cumpărată mașină fiind foarte aproape de atingerea pragului de 10.000 de automobile în acest an, iar celelalte două având un ecart de aproximativ 2.000 de automobile; în partea a doua, restul modelelor au sub 4.000 de unități cumpărate în 2012, dintre acestea Passat 6 fiind cea mai apreciată de români.

Dacă analizăm pe segmente, distribuția este destul de uniformă. Pe de o parte sunt importate hacthback-urile, unde Golf 4 este liderul, de cealaltă parte se află Astra G, care este un notchback, un pseudo-sedan cu hatchback, dar formă de berlină. Echilibrul este adus de Focus, care este cumpărat în egală măsură hacthback și sedan. Cea de-a patra clasă este supermini, cea în care Corsa C și B, alături de Fabia și Polo3 cumulează aproape 15.000 de unități în acest an, un număr la fel de impresionant.

Automobile premium

Nu în ultimul rând, limuzinele clasei premium rămân și ele în atenția publicului din România, chiar dacă sunt cumpărate la mîna a doua. Umăr la umăr se află Audi A4, generația a patra, încă în fabricație, și BMW Serie 4 E46, de asemenea a patra generație, dar fabricată până în 2006. Ambele sunt mașini care, indiferent de numărul de kilometri, se bucură de un nivel de calitate specirfic mărcilor premium și pot fi cumpărate la prețuri mult mai mici decât un automobil nou. La fel de apreciate sunt A4 generația a doua, precum și a treia generație a lui A6, limuzina din clasa superioară, fabricată între 2004 și 2011. Aceasta din urmă se găsește la același nivel cu generația 5 (E 90) a lui Serie 3, cea care a fost înlocuită anul acesta cu F30. Din păcate pentru Mercedes-Benz, automobilele acestei mărci nu se află printre preferatele românilor, cel mai importat model fiind în acest moment A Class, generațiile anterioare, care făceau parte dinn segementul monovolumelor.

Volkswagen Golf 4

A fost considerat o dezamăgire de fani și de jurnaliști, după succesul imens al lui Golf 3, (considerat cel mai bun Golf din toate timpurile), dar asta nu l-a împiedicat să ajungă cel mai vândut automobil din Europa în 2001. Golf 4 a fost lansat în 1997, la salonul de la Frankfurt și a început să fie vândut chiar în toamna acelui an. A fost construit pe aceeași platformă cu primul A3, dar și cu primul TT sau Seat Leon.

A fost înlocuit abia în 2004 de Golf 5, fiind una dintre cele mai longevive generații. Valoarea sa ca model second-hand a fost dovedită de numeroasele premii primite de la publicații specializate în mașini rulate.

Poate fi cumpărat în Germania cu un preț mediu de 1.500 de euro, în timp ce un model mai bine nou, sub 10 ani vechime, poate depăși 2.000 de euro. Modelele în 3 uși din 97 – 98 pot fi cumpărate chiar sub 1.000 de euro, dar cu riscuri. Numărul mediu de kilometri la care poate fi găsit este de 200.000, ceva mai mulți dacă a fost fabricat înainte de anul 2000 sau dacă a fost folosit pentru Taxi sau alte genuri de activități.

Opel Astra G

Această generație ar putea fi numită, de fapt, Astra 2, însă Opel a preferat să păstreze simbolurile cu litere de la Kadett, pe care Astra F l-a înlocuit. Poate fi considerată cea mai celebră Astra, iar după unii și cea mai bună. Ce este sigur este faptul că s-a vândut extraordinar de bine timp de 11 ani, începând din 1998, apoi după 2006, când a apărut Astra H, sub numele Classic. A avut caroserii notchback și sedan, plus cabrio și coupe. A fost scos definitiv din fabricație în 2009, când fabrica din Polonia trebuia să facă loc noului model, în timp ce generația H a devenit noul Classic.

Prețul să mediu de achiziție este foarte mult influențat de anul de fabricație, dată fiind viața lungă a modelului. Mașinile mai vechi de 10 ani se vând cu câteva sute de euro, până la 1.000 de euro. Cele mai noi au un preț mediu de 1.500 de euro, cu exemplarele de top ajungând și aproape de 3.000 de euro. Modelele fabricate după 2006 nu se găsesc în Germania, deoarece nu s-au mai vândut pe această piață.

Versiunea de caroserie Kombi este cea care determină poziționarea modelului Astra G pe primul loc la importuri, înaintea lui Golf 4. Apetența românilor din ce în ce mai mare pentru caroseriile de tip break revine, după ce vechea Dacia Break a lăsat amintiri neplăcute foștilor proprietari.

Ford Focus 1

Este considerat cel mai bun Focus dintre cele 3 generații, platforma sa, îmbunătățită fiind utilizată pentru dezvoltarea noi platforme C globale, pe care o folosesc astăzi atât Ford pe Focus 3 și pe alte modele, cât și Mazda și Volvo. Succesul acestui model a fost unul evident mai ales în SUA, unde mașina s-a vândut până în 2007, cu un dublu face-lift. În Europa a fost lansată în 1998, aproape în același timp cu competitorii Golf 4 și Astra G, și s-a fabricat până în 2004, când a fost înlocuit de Focus Mk2.

Nu trebuie omisă nici caroseria Wagon, care contrubuie cu un volum destul de mare la importurile de Ford 1 în România. Aspectul acceptabil, în comparație cu alte caroserii wagon ale perioadei respective, fac din breakul Ford al doilea ca volum după Astra G. Pe piața germană acest model poate fi cumpărat cu sume absolut mici, sub 2.000 de euro, pentru exemplare care încă mai conferă un nivel minim de performanță și securitate.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole