Dezastrul mărcii Saab nu a rămas fără urmări pe piața auto, fiind evident că de fiecare dată când o marcă dispare, clienții migrează către competitori, influențând astfel cotele de piață. Saab a fost o marcă premium, iar cumpărătorii acestei mărci au avut în vedere și caracterul ușor exotic al mărcii, identificată de mulți cu imaginea constructorului de aviaone Saab. Specialiștii agenției Poll, unul dintre liderii în consultanță și marketing din industria auto, au urmărit evoluția clienților Saab în perioada 2010 – 2011. Rezultatul a fost surprinzător: cel mai mare procent s-a îndreptat către Honda. Dincolo de un brand, trebuie spus că diferențele au fost mici între mărcile care au „furat” clienții Saab, cei care au preferat Volkswagen fiind 7, deci cu doar 0,2 mai puțini. Studiul s-a desfășurat pe piața din SUA, cea mai mare piață pe care s-au vândut mașinile suedeze. Metodologia a urmărit proprietarii de Saab în următoarele 6 luni de la vânzarea mașinii, în cei doi ani care au urmat de la închiderea producției și de la data vânzării de către GM.
Este foarte interesant faptul că, deși era vorba despre cetățeni americani, aproape 60 din aceștia s-au îndreptat tot către o marcă de import, europeană sau japoneză. Mai mult, nu toți au rămas în segmentul premium, acolo unde se afla poziționată Saab, ci au coborât în zona mass-market, la Toyota, Chevrolet sau Ford. General Motors, fostul proprietar al Saab, a reușit să recupereze doar puțin peste 15 procente, cu mărcile sale, în timp ce Volvo, cealaltă marcă suedeză, a reușit să atragă doar 4 din clienții Saab.