autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, iun. 24th, 2014

Carlos Ghosn rămâne cel mai bine plătit executiv din industria auto japoneză

Carlos Ghosn rămâne, pentru al patrulea an consecutiv, cel mai bine plătit executiv de top din industria auto niponă. Șeful Alianței Renault-Nissan a încasat în 2013 un onorariu de peste 10 milioane de dolari, sumă aferentă exclusiv poziției de CEO Nissan.

Ghosn a mai primit alte 2,3 milioane de euro sau aproximativ 3,13 milioane de dolari, în calitatea de CEO Renault, precum și dividende evaluate la cel puțin 100.000 de euro.

Performanțele financiare ale patriarhului Renault-Nissan sunt cu atât mai impresionante, cu cât compensațiile sale din 2013 au fost de patru ori mai generoase decât cele cu care se laudă președintele grupului rival Toyota, Akio Toyoda, deși profitul Nissan reprezintă doar o cincime din cel raportat de cel mai mare constructor auto din lume.

De altfel, Ghosn a anunțat recent o tăiere cu 15% a țintei de profit pentru 2014, precum și un plan de restructurare managerială, în contextul în care Nissan a încheiat ultimul trimestru din 2013 pe ultimul loc în topul celor mai profitabile branduri nipone.

Salariul lui Toyoda în 2013 s-a ridicat la 230 milioane de yeni, aproximativ 2 milioane de dolari. Ecartul se reduce, însă, considerabil dacă luăm în considerare dividendele primite de executivul Toyota, estimate la 7 milioane de dolari.

Poziția dominantă a lui Ghosn pălește, de asemenea, în fața onorariilor cu care se laudă directorii companiilor auto americane sau europene. Fostul șef Ford, Alan Mulally a încasat 23 milioane de dolari, Mary Barra, CEO GM, a primit 14,4 milioane de dolari, iar directorul executiv al grupului VAG, Martin Winterkorn, 20,4 milioane de dolari (15 milioane de euro).

Valoarea medie a salariilor primite de cei mai importanți CEO din industrie a depășit pragul de 17,2 milioane de dolari, în 2013, potrivit firmei de consultanță Towers Watson.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>