Primele masini autonome Renault-Nissan vor fi lansate în 2018. Este pentru prima dată când Carlos Ghosn, carismaticul director executiv al Alianței, nominalizează un termen atât de precis.
Potrivit patriarhului Renault-Nissan, singurele piedici care ar putea fi puse în calea ambițiosului deziderat sunt strict de natură legislativă.
„Tehnologia avansează cu pași repezi. Nu tehnologia ne pune piedici. Problemele țin de legislaţie şi de stabilirea clară a responsabilității pentru deciziile luate de mașină, în lipsa intervenției șoferului”, a declarat Ghosn.
Conform Convenției de la Geneva, orice vehicul trebuie să fie controlat în permanență de un șofer, responsabil pentru tot ceea ce se petrece cu acesta. Anumite țări, precum Suedia, se bucură de interpretări ceva mai evazive ale acestei reguli, însă, Germania, de exemplu, aplică cu strictețe obligativitatea implicării permanente a șoferului.
Proiectul primei mașini autonome Renault-Nissan avansează conform graficului. Conglomeratul franco-nipon testează deja două soluții diferite. Renault lucrează la prototipul Next2, bazat pe citadina electrică Zoe, în timp ce Nissan a ales să dezvolte propriul sistem.
Grație interconectării sistemului de navigație și a unei rețele de senzori și camere video, Renault Next 2 poate rula semi-autonom la viteze urbane, situate sub bariera de 30 km/h, însă, cel puțin în această etapă, doar cu asistența șoferului.
Renault și Nissan nu sunt singurele companii care dezvoltă și testează, în prezent, prototipuri inteligente 100% autonome. Google a prezentat recent prototipul unei mașini revoluționare, fără volan și pedale de frână sau accelerație, iar Volvo, Mercedes-Benz sau BMW au anunțat proiecte similare.
Potrivit planului Google, primele mașini autonome vor ajunge pe piață, în condiții speciale, în 2018, același termen țintă stabilit și de Carlos Ghosn, în timp ce Volvo nu are în plan introducerea noii tehnologii în producția de serie, mai devreme de 2020.