BMW rămâne lider de vânzări în segmentul premium. Audi și Mercedes închid podiumul

1
384

BMW rămâne cel mai vândut brand premium din lume și își menține distanța față de Audi, care reușise în luna ianuarie să își devanseze eternul rival. Livrările BMW s-au apreciat cu 8%, în aprilie, depășind cu 840 de unități pragul de 140.000 mașini.

Avansul consemnat în aprilie a propulsat vânzările din primele patru luni ale anului la 569.100 de unități. Cifra se traduce printr-o creștere de 11%, creștere de bun augur ce prevestește depășirea hotarului istoric de 2 milioane de mașini, în 2014.

La nivelul întregului Grup BMW, avansul a fost ceva mai ponderat. Acesta s-a cifrat la 4%, în aprilie, și 8% în intervalul ianuarie-aprilie, cele trei branduri din portofoliul BMW (BMW, Mini, Rolls-Royce) însumând 162.093, respectiv 649.118 de mașini comercializate. Livrările Mini au scăzut cu 15% (20.917 unități), luna trecută, și cu 13% (78.785 unități), de la începutul acestui an, ca urmare a schimbului de generații pentru modelul clasic.

Succesul BMW a depins de ascensiunea fără precedent a cererii pentru SAV-urile mărcii. La nivel global, comenzile pentru X1 au crescut cu 12%, cele pentru X3 cu 10%, în timp ce noua generație X5 a fost bine primită de public, găsindu-și cu 21% mai mulți clienți decât perioada similară din 2013.

China a fost și în 2014 cea mai mare piață de desfacere pentru BMW. Aici, vânzările grupului german s-au apreciat spectaculos, cu 25%, până la 145.716 unități. În Europa, BMW și brandurile sale satelit au livrat 283.702 mașini, în prima parte a anului, ceea ce se traduce printr-un avans de numai 2%.

Lupta pentru supremație în segmentul premium nu se anunță, însă, una ușoară pentru BMW. Următorii doi clasați, clasicii rivali de la Audi și Mercedes, au raportat, de asemenea, vânzări în creștere.

Audi a revenit pe locul secund, după ce în ianuarie reușise să depășească temporar BMW. În aprilie, modelele constructorului din Ingolstadt s-au comercializat în 149.050 de exemplare, cu 12% mai multe decât în aceeași lună a lui 2013. Mercedes a bifat, de asemenea, un avans de 14% al vânzărilor, raportând 133.077 de mașini vândute. În primele patru luni, ambele mărci s-au bucurat de creșteri, cifrate la 12%, în cazul Audi, și 15%, în cazul Mercedes. Audi a livrat 561.900 de mașini, iar Mercedes, 507.353.

Triada germană va continua să domine, cu siguranță, segmentul premium. Toate cele mărci se așteaptă la noi recorduri de vânzări în 2014, predicție susținută cu mult aplomb de explozia piețelor din China și Statele Unite.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.