BMW a anunțat cifre de profit și vânzări în creștere pentru 2013, un nou an al recordurilor pentru constructorul bavarez. Profitul net s-a apreciat cu 4,5% comparativ cu anul anterior, depășind pragul de 5,340 miliarde de euro.
Vânzările Grupului BMW, la nivelul întregului portofoliu de branduri, au urcat și ele cu 6,4% în anul fiscal 2013. În total, peste 1,96 milioane de mașini produse sub sigla BMW, Mini sau Rolls-Royce și-au găsit un client nou, față de cele aproximativ 1,84 milioane de unități raportate în 2012.
Situația defalcată pe mărci este și ea îmbucurătoare pentru bavarezi. Brandul-mamă BMW a comercializat peste 1,655 milioane de automobile în 2013, cu 7,5% mai multe decât cu un an în urmă. Divizia britanică MINI a anunțat, de asemenea, un plus de 1,2% și un nou record de vânzări, cifrat la 305.030 unități. Marca de lux Rolls-Royce nu putea rămâne nici ea mai prejos. Livrările exclusivistului brand au totalizat 3.630 unități, ceea ce se traduce printr-o apreciere de 1,5%. Motocicletele BMW s-au vândut în 115.215 exemplare (+8,3%).
Rezultatele financiare excelente raportate de BMW sunt cu atât mai lăudabile, cu cât, cheltuielile efective cu forța de muncă și cele aferente programelor de dezvoltare și cercetare au crescut considerabil în 2013. La finele anului trecut, numărul de angajați ai grupului german era estimat la circa 110.351 de persoane, cu 4,5% mai multe decât în 2012.