autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, aug. 22nd, 2013

BMW Concept X5 eDrive anunță versiunea hibridă a SAV-ului bavarez

BMW continuă ofensiva eco și aduce la Salonul Auto de la Frankfurt (10-22 septembrie) o nouă mașină croită pe gustul activiștilor Greenpeace. Conceptul X5 eDrive este un plug-in hibrid, confirmat pentru producția de serie și așteptat pe piață în maximum doi ani.

Propulsia este asigurată de un sistem plug-in hibrid de ultimă generație, compus dintr-un propulsor pe benzină TwinPower Turbo cu patru cilindri (putere maximă incertă – 184 sau 245 CP) și un motor electric de 95 CP. Principala sursă de energie pentru unitatea electrică va fi un set de baterii litiu-ion, amplasate pe podea, sub portbagaj, într-o poziție ferită de posibilele repercursiuni neplăcute ale unui accident.

În modul de rulare exclusiv electric, noul Concept X5 eDrive este creditat cu o autonomie de 30 km și o viteză maximă de 120 km/h. Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în mai puțin de 7 secunde. BMW anunță un consum mediu de 3,8 l/100 km și emisii de CO2 de sub 90 g/km.

Comparativ cu versiunea de serie, conceptul așteptat la Frankfurt vine cu mici modificări de ordin stilistic – grilă și ornamente cu accente albastre, o priză de reîncărcare laterală, camuflată de un capac cu contur iluminat și jante de 21 inci, optimizate din punct de vedere aerodinamic.

Noul X5 eDrive este promovat drept un hibrid de zi cu zi, o mașină prietenoasă și ușor de folosit inclusiv de șoferii certați cu tehnologiile de ultimă oră. Bateriile pot fi încărcate de la orice priză convențională, cablul special de alimentare fiind depozitat într-un compartiment dedicat din portbagaj, fiind eliminat, astfel, riscul rătăcirii acestuia printre bagaje.

Potrivit unor surse interne, citate de publicația britanică Autocar, întreaga tehnologie din spatele conceptului X5 eDrive și sistemul său de propulsie vor fi accesibile clienților începând din 2015, atunci când va fi lansată și o nouă generație Seria 5, așteptată să preia aceeași soluție tehnică în cazul propriei sale versiuni ActiveHybrid5. Emisiile de CO2 ar putea fi reduse drastic până la intrarea în producția de serie, obiectivul extrem de ambițios anunțat de BMW fiind atingerea pragului de 50 g/100 km.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>