Autostrada A1 Sibiu – Nădlac: 60 + 27 km deschiși circulației

1
1473

Autostrada Sibiu – Orăștie va fi deschisă publicului pe 3 dintre cele patru loturi, cu o lungime de 60 km, din cei 82 km ai acestui tronson. Alți 27 de km din Lugoj – Deva vor fi și ei inaugurați, astfel că putem vorbi despre aproape 90 de noi kilometri de autostradă dați în folosință în aceată lună..

Inaugurarea va avea loc pe loturile Sibiu – Săliște, Cunța – Șebeș și Sebeș – Orăștie. Lotul cu numărul 3, Săliște – Cunța, este întârziat față de celelalte și va fi deschis abia peste un an. Cele mai noi porțiuni de autostradă din România se vor conecta cu rețeaua existentă la Sibiu, cu centura Sibiu (zona de vest), și la Orăștie, cu tronsonul Orăștie – Deva. În acest fel, Autostrada spre Germania devine mai lungă, iar timpul necesar traversării României, pentru a intra în Ungaria, se scurtează simțitor.

Tronsonul Sibiu – Orăștie face parte din Autostrada A1, București – Nădlac, iar cele mai multe secțiuni ale acesteia au fost licitate în perioada în care ministru al transporturilor era Anca Boagiu. Ultimele licitații s-au făcut în 2012, pe 3 dintre loturile Timișoara – Lugoj și Lugoj – Deva. În acest moment, se poate circula pe autostradă de la București la Pitești, pe centura Sibiului, apoi în continuare până la Săliște, se intră din nou pe autostradă la Cunța, se merge până la Deva, de unde cei care merg spre Nădlac au două variante: să circule pe DN7 până la Arad, respectiv Nădlac, sau să meargă spre Lugoj, unde se inaugurează tot pe 19 decembrie lotul 1 din Lugoj – Deva. De aici se merge până la Arad, pe centura Timișoara. De la Deva până la Săliște, șoferii au la dispoziție 65 km fără întrerupere. De la intrarea în Sibiu, până la Săliște sunt alți 36 de kilometri fără întrerupere.

În zona inaugurată a autostrăzii A1 au fost realizate mai multe noduri de acces în zona Sebeș, pentru ca locuitorii să poată utiliza această șosea. Autoritățile din Sebeș au organizat un eveniment special cu ocazia inaugurării autostrăzii, pentru a sărbători ieșirea traficului greu din oraș. Cu acest prilej, traficul spre Alba Iulia, care era îngreunat de traversarea orașului, a fost descongestionat.

Singurul tronson de autostradă cu probleme a rămas Arad – Nădlac, unde au fost reziliate contractele pentru ambele loturi. Unul din cauza falimentului firmei contractante, Alpine Bau, celălalt pentru întârzieri contractuale (Romstrade). Pentru acesta din urmă a fost organizată licitația și urmează să se semneze contractul, însă celălalt este blocat.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.