Audi RS7 Sportback, top-modelul diviziei sportive a constructorului german, a primit un update stilistic discret, în ton cu faceliftul întregii game A7. RS7 atinge 100 km/h în doar 3,9 secunde şi se poate lăuda cu o viteză de top de 305 km/h.
Din punct de vedere stilistic, facelift-ul aplicat lui RS7 se rezumă la redesenarea subtilă a blocurilor optice față și spate, a grilei și barelor de protecție. Tot în premieră, RS7 poate fi configurat cu faruri cu matrice de LED-uri, asistent pentru faza lungă și funcție anti-orbire pentru șoferii de pe contrasens. În plus, stopurile sunt echipate cu o nouă generație de semnalizatoare dinamice, parte a aceluiași pachet LED Matrix.
La interior, RS7 beneficiază de un nou set de padele amplasate pe coloana de direcție, de noi fante de aerisire și de cea mai recentă versiune a sistemului multimedia MMI, echipată cu un procesor grafic Nvidia de ultimă oră și un touchscreen escamotabil. Opțional, funcția Audi connect aduce un modem LTE și conexiune internet la viteze 4G.
Sub capota noului RS7 “bate” același V8 bi-turbo de 3.993 cmc şi 560 CP, disponibil şi înainte de restilizare. Grija Audi pentru ecologie se traduce prin prezenţa sistemelor start&stop şi COD (Cilinder on Demand), ce permite dezactivarea cilindrilor 2, 3, 5 şi 8 la viteze de croazieră sau în lipsa solicitărilor intense ale acceleraţiei, totul pentru un consum cât mai redus de carburant, mai mic cu cel puţin 10% comparativ cu un motor clasic. Iar rezultatele sunt lesne de sesizat: consum mediu de 9,5 litri și 221 grame emisii de CO2, la fiecare 100 km parcurşi, în regim mixt.
Sistemul de tracțiune integrală quattro este standard, puterea impresionantă şi cuplul maxim de 700 Nm, constant pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1750 şi 5500 rpm, fiind transmise ambelor punţi prin intermediul unei transmisii Tiptronic cu opt trepte. Ultima treaptă lungă, cu rol de overdrive, favorizează reducerea consumului de carburant, în timp ce primele două rapoarte, etajate mai scurt, influenţează în mod pozitiv reprizele şi acceleraţiile. Pentru un plus de stabilitate în virajele abordate la limită, Audi a echipat RS7 cu un sistem cu funcţie de torque vectoring, care frânează la nevoie roţile care tind să piardă aderenţa şi, opţional, un diferenţial cu alunecare limitată pentru puntea din spate. Suspensia pneumatică, cu funcție de reglare a tăriei amortizoarelor, este standard, contra cost fiind oferită suspensia RS Sport, cu sistem dinamic de control al modului de rulare și direcție sport dinamică.
Viteza maximă este limitată la 250 km/h, însă alegerea pachetului Dinamic, disponibil contra cost, descătuşează întregul potenţial al maşinii şi permite atingerea unui vârf mult mai impresionant, de 305 km/h.