autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: vin, feb. 17th, 2012

Audi RS 4 Avant s-a întors

Un clasic modern revine în gama Audi, este vorba despre RS4 Avant. Modelul va fi prezentat în premieră mondială în această primăvară la salonul de la Geneva. Este vorba despre a treia generație a combi-ului sportiv din Ingolstadt, sau mai precis Gyor – Ungaria, acolo unde este produs. Din punct de vedere al designului, evident avem în față o interpretare sportivă a lui A4 Avant. Partea frontală preia elemente de design de la conceptul Quattro și e-tron.

Grila hexagonală de mari dimensiuni este delimitată de un cadru din aluminiu mat. Agresivitatea părții frontale este completată și de prizele de aer generoase din spoiler delimitate în partea de jos de o aripă inspirată din aerodinamica modelelor de competiție. Partea laterală este fluidă, curată în spiritul modelelor sportive Audi, dar nu poți neglija frânele ceramice. Spatele modelului emană forță grație spoilerului masiv care încorporează cele două evacuări ovale, în spiritul celor de la RS6 Avant. De asemenea, bara spate include și un difuzor, iar pe hayon este montat un eleron pentru a crește apăsarea pe puntea spate.

Noul RS4 Avant este cu 20 mm mai lung decât A4 Avant, cu 24 mm mai lat, dar cu 20 mm mai scund. Pentru exterior sunt disponibile opt culori. Interiorul este all black cu inserții de fibră de carbon și aluminiu mat. Se poate opta și pentru interior cu inserții de aluminiu race, black piano, sau oțel inoxidabil. Interiorul mai este înnobilat de scaunele superbe sport plus logo-ul RS care este prezent cam peste tot.

În ceea ce privește partea tehnică, lucrurile sunt extrem de interesante. Propulsorul noului RS4 Avant este cunoscut fanilor AudiȘ este vorba despre un V8 de 4.163 cmc care acum dezvoltă 450 CP la 8.250 rpm și 430 Nm între 4.000 și 6.000 rpm. Evident, vorbim de quattro, puterea fiind transmisă celor două punți prin intermediul unei cutii de viteze S Tronic cu 7 rapoarte. Sufletul sistemului quattro este diferențialul central mecanic care în condiții normale repartizează puterea către puntea față/ spate în raport de 40:60, dar poate ajunge până la 85 spate sau 70 față.

Diferențialul central lucrează împreună cu un convertizor de cuplu. Opțional poate fi comandat un modul care oferă două presetări pentru diferențiale. RS4 Avant accelerează de la 0-100 km/h în 4,7 secunde, are o viteză maximă limitată la 250 km/h, dar opțional se poate cere limitarea vitezei maxime la 280 km/h. Audi anunță un consum mediu pentru sportivul combi de sub 11 litri pentru 100 km. Noul model este dotat și cu funcția Launch Control. Comercializarea modelului va debuta în toamna acestui an, iar în Germania prețul de bază va fi de 76.600 euro.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>