Audi revine asupra deciziei de a anula proiectul unui supercar electric. Astfel, Audi R8 e-tron a primit, în cele din urmă, undă verde pentru a intra în producția de serie, ca parte a planului de restructurare a gamei, trasat de noul șef R&D, Ulrich Hackenberg.
Avansul tehnologic înregistrat în ultimele luni în domeniul bateriilor litiu-ion le-a permis inginerilor germane să crească autonomia viitorului supercar de la cifra inițială de 215 km, la peste 400 km, distanță suficient de generoasă pentru ca R8 e-tron să poată fi considerat viabil din punct de vedere al utilității sale cotidiene.
Noul supercar va fi construit într-o serie limitată, de câteva zeci de bucăți, producția propriu-zisă urmând să înceapă în a doua jumătate a anului viitor.
R8 e-tron va prelua rolul de vitrină tehnologică a brandului Audi, cunoscut pentru celebrul slogan “Progres prin tehnologie”. Noul supercar va deschide calea unei întregi familii de modele electrice, dezvoltate în prezent sub atenta îndrumare a lui Ulrich Hackenberg, omul din spatele unor proiecte precum Volkswagen e-Up sau XL1, celebra mașină de 1 litru.
Printre schimbările operate asupra versiunii de serie a lui Audi R8 e-tron se numără o nouă generație de baterii litiu-ion, care apelează la o serie de procese chimice revoluționare pentru a oferi o densitate energetică mai mare decât capacitatea inițială de 48,6 kWh, a vechilor acumulatori.
Deocamdată, nu sunt cunoscute și alte detalii legate de versiunea de serie a noului R8 e-tron. Cel mai probabil, noul model va împărți designul exterior cu viitoarea generație convențională a supercarului R8, așteptată pe piață tot în a doua jumătate a lui 2014.
La începutul acestei veri, Auto Industry News a avut ocazia să testeze prototipul inițial al lui R8 e-tron, un supercar pur experimental de peste 1 milion de euro. VEZI AICI TESTUL COMPLET.