autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, iun. 18th, 2012

Audi R18 e-tron quattro – prima victorie a unui model hibrid la Le Mans

Ediția cu numărul 80 a cursei de 24 de ore de la Le Mans s-a încheiat cu o nouă premieră – prima victorie a unui model hibrid – Audi R18 e-tron quattro. Germanii au monopolizat podiumul de anul acesta. Deși erau marii favoriți ai ediției de anul acesta, cei de la Audi nu au avut o cursă ușoară. După retragerea celor de la Peugeot din cursele de anduranță păreau singurii candidați la câștigarea cursei. Cei de la Toyota nu erau creditați cu șanse dat fiind timpul extrem de scurt avut la dispoziție pentru dezvoltarea prototipului hibrid de clasă LM P1 Toyota TS0 30. Cu toate acestea niponii au dovedit în calificări că au viteza necesară pentru a provoca prototipurile Audi. Din pole position a plecat prototipul Audi R18 e-tron quattro al cărui echipaj – M. Fässler / A. Lotterer / B. Treluyer a câștigat și ediția de anul trecut.

A fost urmat pe grilă de un Audi R18 Ultra, echipajul Toyota cu numărul 8, Audi R18 e-tron quattro cu numărul 2 având cel mai experimentat echipaj la Le Mans cu 10 victorii, Toyota TS0 30 cu numărul 7 și prototipul Audi R18 Ultra cu numărul 4. La start cei de la Audi au forțat puțin și după primele trei viraje deja ocupau primele trei poziții. Au urmat patru ore în care cei de la Audi au forțat, pbținând un mic avans. Cei de la Toyota au plecat pe o strategie diferită, dorind să câștige timp prin reducerea numărului de intrări la boxe. Au fost ușor favorizați și de mici erori ale piloților Audi, astfel că după paru ore ocupau locurile doi și trei în cursă după prototipul Audi cu numărul 1. A urmat o oră în care cei de la Toyota au forțat, iar la finalul a cinci ore de cursă deja ocupau prima poziție. Apoi a urmat teribilul accident a lui Anthony Davidson aflat la volanul prototipului Toyota cu numărul 8 aflat la conducerea cursei. Acesta a fost acroșat de un Ferrari 458 Italia la intrarea în virajul Mulsanne.

După o neutralizare de aproape două ore, moment în care prototipul cu numărul 7 Toyota a pierdut prima poziție după o intrare la boxe, a urmat dezastrul pentru echipa japoneză. La restart, Nakajima – aflat la volanul ultimului prototip Toyota a reușit performanța de a acroșa Nissan-ul DeltaWing. Prototipul Nissan a fost trimis în decor și a abandonat, iar daunele suferite de modelul Toyota au condus la abandonarea acestuia ceva mai târziu. Astfel cei de la Audi s-au trezit oarecum singuri pe circuit, victoria fiind o chestiune de timp. Au reușit performanța de a da emoții celor de la boxe, prototipurile germane având câteva aventuri offroad, unele dintre ele cu avarii semnificative. Dar au reușit să ajungă la boxe unde au fost reparate. În final cei de la Audi au bifat primele trei poziții. Cei de la Rebellion Racing cu prototipul Lola B12/60 Coupe – Toyota au reușit să spargă cvartetul Audi, clasându-se pe poziția a patra.

La clasa LM P2 surpriza a fost, oarecum, furnizată de echipa Starworks Motorsports cu prototipul HPD ARX 03b – Honda care s-a clasat pe locul 7 la general și unu în clasă. Surpriză pentru că a devansat armata de prototipuri Oreca – Nissan care au ocuat următoarele trei poziții în clasamentul LM P2.

Cea mai frumoasă poveste a cursei de anul acesta de la Le Mans revine echipajului câștigător la clasa LM GTE Pro. Miercuri, Giancarlo Fisichella a lovit mașina echipei AF Corse Ferrari F458 Italia destul de serios, practic șansele de participare la cursă fiind oarecum ruinate după avarierea șasiului. Joi dimineață echipa a primit un șasiu nou, iar timp de aproape 12 ore au lucrat la refacerea mașinii. Echipa de tehnicieni a construit o nouă mașină în boxele echipei, iar pe finalul sesiunii de calificări de joi au reușit trimiterea acesteia pe circuit. În lipsa unor teste pentru stabilirea setărilor de cursă, echipa AF Corse era condamnată teoretic la figurație în cursa de la Le Mans. Iar povestea lor se termină frumos cu o victorie la clasa LM GTE Pro, ocupând locul 17 la final în clasamentul general. Acesta este spiritul cursei de 24 de ore de la Le Mans, să nu renunți, să crezi în șansa ta. Echipa AF Corse a demonstrat că spiritul Le Mans nu a murit, o victorie pe care o vom regăsi peste ani în momentele de aur ale cursei de 24 de ore. Clasa LM GTE Am a fost câștigată de echipa Larbre Competition pe un Chevrolet Corvette C6 ZR1.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>