Audi Allroad Shooting Brake, conceptul care anunță viitoarea generație a coupe-ului TT

0
314

Audi Allroad Shooting Brake, vedeta pregătită de nemți pentru Salonul de la Detroit, este conceptul care anticipează designul noii generații a coupe-ului TT, așteptat să debuteze în martie, la Geneva.

Lung de 4,2 metri, Audi Allroad Shooting Brake este înzestrat cu o caroserie high-tech, realizată dintr-un mix de aluminiu și CFRP – fibră de carbon ranforsată cu plastic. Deși modelul de serie va fi construit exclusiv din aluminiu, o posibilă versiune de înaltă performanță, care va purta sigla TT-RS, ar putea beneficia de anumite elemente din CFRP.

Propulsia conceptului Allroad Shooting Brake este asigurată de un sistem hibrid e-tron, un ansamblu compus dintr-o pereche de motoare electrice, integrate în carcasa cutiei de viteze S-Tronic cu dublu ambreiaj și un TFSI de 2 litri și 292 CP, echipat, în premieră, atât cu injecție directă, cât și indirectă. Un alt motor electric de 85 kW, montat pe puntea spate, este activat în condiții precare de aderență pentru a crea în tandem cu sistemul e-tron un surogat de tracțiune integrală.

Audi Allroad Shooting Brake cântărește aproximativ 1.600 kg. Montante sub bancheta din spate, bateriile sistemului e-tron au o capacitate de 8,8 kWh și asigură o autonomie pur electrică de 50 km. Există trei moduri distincte de rulare – EV (doar motorul posterior), Hybrid (toate motoarele, TFSI-ul preponderent cu rol de generator) și Sport (tracțiunea integrală și TFSI-ul în rol principal).

Puterea totală dezvoltată de întregul sistem de propulsie este estimată la 408 CP, iar cuplul maxim, la 650 Nm. Sprintul de la 0 la 100 km/h și viteza maximă sunt și ele demne de o mașină sport veritabilă: 4,6 secunde și 250 km/h, totul în condițiile unui consum mediu de numai 1,9 l/100 km.

Prototipul prezentat la Detroit nu este primul Shooting Brake creat pornind de la tema coupe-ului compact TT. Casa germană a dezvăluit un prototip similar și în urmă cu nouă ani, însă, acesta nu a intrat în producția de serie. Rămâne de văzut dacă, de această dată, Audi va decide să dea undă verde unei astfel de versiuni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.