Producția auto din Marea Britanie a depășit-o pe cea din Franța, pentru prima dată în ultimii 48 de ani. Regatul Unit urcă, astfel, pe locul trei în clasamentul european al țărilor cu cele mai importante industrii de profil. Germania rămâne lider, podiumul fiind completat de Spania.
Recesiunea economică nu a rămas fără ecou în industria auto. Declinul tot mai accentuat al pieței de pe Bătrânul Continent a declanșat schimbări istorice în ierarhia europeană, rocada dintre Franța și Marea Britanie consemnând revenirea la pozițiile pe care cele două țări le dețineau în 1966.
Producția auto din Marea Britanie s-a apreciat considerabil anul trecut, de la cele 1,47 milioane de mașini fabricate în 2012, la peste 1,55 milioane în 2013. Revirimentul vânzărilor din Regatul Unit și succesul incontestabil al modelelor produse în Peninsulă – bestsellere precum Nissan Qahsqai, Juke sau Mini, au avut un cuvânt greu de spus.
Anul trecut nu a fost de bun augur și pentru Franța. Piața locală se află, în continuare, în picaj, iar tăierile masive de personal și reducerea cadenței mai multor uzine PSA au lăsat urme adânci. Producția de mașini a scăzut în 2013 la 1,54 milioane de unități, față de cele 1,66 milioane din 2012 și cele 1,88 milioane, consemnate în 2012.
Potrivit mai multor estimări din industrie, Marea Britanie își va păstra poziția și în următoarea perioadă, producția locală urmând să atingă pragul de 2 milioane de unități în maximum trei ani.