autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, dec. 11th, 2013

Votează Mașina Anului în România 2014

În ziua de 17 decembrie va avea loc etapa finală a concursului Mașina Anului în România, ediția 2014. Auto Industry News va fi prezentă acolo, cu un membru în juriul competiției, pentru a testa și a trimite organizatorilor punctajul acordat celor 10 mașini. Până atunci, pentru a face din votul autoindustry.ro un vot al cititorilor noștri, vă invităm să votați cele 10 mașini calificate în finala concursului Mașina Anului în România 2014. Clasamentul care va rezulta din voturile voastre va fi un punct d eplecare pentru punctele pe care noi le vom acorda în finală.

Reamintim că Mașina Anului în Romînia este un concurs organizat de Asociația Presei Auto din România în fiecare an. Mașinile eligibile pentrufiecare ediție sunt automobilele lansate de producători și importatori pe piața din România în decursul anului în care se desfățoară conducursul. Mașinile finaliste sunt stabilite pe baza voturilor juriului, fiecare alegând 10 mașini preferate. În etapa finală, cele 10 sunt testate din nou și fiecare membru al juriului acordă un număr de puncte fiecărei mașini, având la bază, orientativ, câteva criterii (designul interior și exterior, manevrabilitatea, calitățile dinamice, noutățile tehnologice, confortul, securitatea, consumul de combustibil, impactul asupra mediului, dar și prețul modelului sau relevanța pentru piața românească).

Chevrolet TraxChevrolet Trax – este un crossover, descris și ca un SUV de clasă mică (segment B), produs de GM în Coreea de Sud. Concurenții principali sunt Nissan Juke sau Renault Cpatur, prezent în consurs. Primul test a dovedit că este o mașină robustă, practică, deși foarte mică. Prețul său începe de la 15.500 euro, în echiparea de bază, fără 4×4.

 

Ford KugaFord Kuga – A doua generație a SUV-ului compact Ford, este un concurent direct pentru VW Tiguan sau Toyota RAV4. A fost îmbunătățit, a primi tehnologii noi, iar prețul său începe de la 25.150 de euro, cu tracțiune 4×2 și motor 1.6 turbo, pe benzină.

 

Hyundai i10Hyundai i10 – model de clasă A, aflat la a doua generație. Este concurent cu trio-ul Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1, dar și cu VW up. Este o mașină construită în India, are la bază platforma comună cu Kia Picanto și în România e prezent cu motorul de 1.0 litru. Prețul de listă începe de la 11.846 euro.

 

Mazda 3Mazda 3 – a treia generație, de la trecerea la noul sistem de denumiri, foarte apreciată de jurnaliști după primele teste. Noi nu am testat-o încă, o vom face cu ocazia finalei Mașina Anului. Competitirii principali în Europa sunt Ford Focus, VW Jetta și Skoda Octavia. Prețul său începe de la 14.990 euro.

 

Nissan NoteNissan Note – un monovolum care nu s-a bucurat de mare popularitate până acum, datorită formei pătrate. Noua generație s-a schimbat radical și opiniile despre mașină la fel. Are la bază platforma subcompactă a Alianței Renault – Nissan și concurează cu Renault Modus și Citroen C3. Prețul său pe piața din România începe de la 13.600 euro.

Opel AdamOpel Adam – micuța mașină de clasă A este proiectul celor de la Opel care vizează o felie din segmentul upmarket ocupat de Fiat 500 și MINI. Se bazează pe platforma Corsa, cu care împarte cele mai multe tehnologii, iar noutățile pe care le aduce sunt în special de atitudine și finisaje. Prețul său în România, ca și în Europa, este atipic pentru clasa din care face parte: 12.200 euro, pentru motorul 1.2 litri benzină, 70 CP.

Peugeot 308Peugeot 308 – Este primul model care inaugurează sistemul de denumire cu 08 la final, după ce 301 a inaugurat seria de mașini low-cost. Altfel spus, este a doua generație a lui 308 și vine cu detalii în stilul lui 208. Concurează cu VW Golf și Ford Focus, însă cea mai mare concurență este în Franța, cu Renault Megane. Prețul de listă în România începe de la 14.365 euro, cu motor 1.2 litri.

Renault CapturRenault Captur – al doilea SUV subcompact din concurs, în ordinea alfabetică, este replica Renault la modelul din Alianță Nissan Juke. Au multe în comun, însă Captur păstrează stilul gamei francezilor. Motorul de intrare în gamă este celebrul deja 0.9 litri produs la Mioveni, un act de curaj pentru un SUV. Prețul său este de 12.750 euro.

Skoda OctaviaSkoda Octavia – una dintre cele mai populare mașini de import din România postrevoluționară și-a pierdut din popularitate deoarece a migrat discret către zona mașinilor mai scumpe. Concurența Octavia este în grup, în primul rînd, sub forma VW Jetta, și în versiunile sedan ale unor compacte (Ford Focus, Mazda 3). Prețul pentru România începe de la 14.256 euro, cu același motor 1.2 TSI, criticat de posesori.

Toyota Auris

Toyota Auris – după ce s-a separat de Corolla, compacta japoneză a prins din ce în ce mai mult curaj și atenție din partea europenilor. Nu este cea maipopulară, dar este o mașină apreciată, îndeosebi în țările nordice. Nici prețul nu este printre cele mai mici în segment, 16.087 euro, un segment unde concurența este acerbă în Europa.

 

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>