autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, Ian 28th, 2014

Volkswagen Polo facelift sosește la Geneva, cu motoare mai eficiente și sisteme noi de asistență

Volkswagen Polo va fi supus unui facelift discret, menit să readucă în prim-plan unul dintre cele mai de succes modele de clasă mică din Europa. Pe lista noutăților regăsim motoare mai eficiente, sisteme de asistență de ultimă generație și faruri opționale full-LED, premieră absolută în segment.

Designul, bine primit de public în momentul lansării din 2009, nu va suferi schimbări radicale. Singurele elemente atinse de bisturiul fin al restilizării sunt parașocurile și grila frontală, redesenate subtil, farurile și stopurile, care beneficiază de o nouă dispunere a elementelor optice interioare. Noua amprentă vizuală a lui Volkswagen Polo facelift va fi accentuată de farurile opționale cu LED. Dotare unică în segment, acestea vor fi disponibile pe variantele de echipare superioare și promit un consum mai mic de energie.

La interior, Volkswagen Polo facelift încearcă să crească nivelul de calitate percepută prin noi materiale, o consolă centrală revizuită, noi comenzi pentru climatizare și instrumente de bord cu grafică modernizată. Sistemul de infotainment este și el complet nou și preia de la fratele mai mare Golf soluția unui touchscreen cu senzor de proximitate, disponibil în versiuni de 5 și 6,5 inci.

Noul Polo va fi oferit în compania unei palete actualizate de motorizări. Marea noutate este unitatea entry-level aspirată de 1 litru, donată de mini-ul Up. Aceasta poate fi comandată în variante de 60 sau 75 CP și, ulterior, într-o declinare turbo de 90 CP. Modelele 1,4 TSI beneficiază acum de tehnologia ACT de dezactivare parțială a cilindrilor și dezvoltă 150 CP, cu 10 CP mai mult decât înainte de facelift. TSI-ul de 1,2 litri a trecut și el printr-o cură de eficientizare, câștigând 5 CP, în ambele sale iterații: 90 și 110 CP. Vârful de gamă va fi modelul GTI, de 192 CP (plus 12 CP), iar din 2015, modelul special Polo R, cu tracțiune integrală și un TSI de 2 litri și 250 CP.

Fanii motorinei nu au fost trecuți nici ei cu vederea, dieselurile de 1,2 și 1,6 litri fiind înlocuite de un TDI de 1,4 litri, în trei cilindri, disponibil în două trepte de putere: 75 și 90 CP. Prima variantă se poate lăuda cu un consum mediu de numai 3,2 l/100 km și emisii de 82 g CO2/km, iar declinarea de top poate fi cuplată la o transmisie DSG cu dublu ambreiaj, caz în care media crește la 3,4 l/100 km.

Odată cu restilizarea din acest an, Polo se va alinia celor mai tendințe în materie de siguranță. Standard se oferă Post Collision Braking System (frânare automată post-accident și evitare a unui al doilea impact succesiv), pe lista de opționale fiind incluse tempomatul adaptiv ACC, cu funcție de păstrare automată a distanței față de mașina din față, Driver Alert System (monitorizarea oboselii) și City Emergency Braking (frânare automată la viteze reduse). Contra cost, se poate opta și pentru pachetul Sport Select care aduce suspensie adaptivă și direcție electromecanică cu raport de demultiplicare variabil.

Volkswagen Polo facelift își va face debutul oficial în martie, la Geneva. În România, noul model va fi lansat în mai, iar primele livrări vor fi onorate în vara acestui an.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>