Volkswagen completează gama actualului Golf cu cea mai puternică versiune din istoria modelului german. Este vorba despre vârful de gamă Golf R, ce urmează a fi dezvăluit oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, în luna septembrie a acestui an.
Noul Golf R se diferenţiază de celelalte versiuni mai cuminţi printr-o serie de spoilere noi, prin pragurile laterale şi prin jantele Cadiz, cu dimensiuni de 19 sau 20 de inch. Nu în ultimul rând garda la sol a fost redusă cu 20 de mm faţă de cea a modelului de serie prin instalarea unei suspensii sport.
La interior, germanii au pregătit un set de scaune Recaro, piele Nappa şi fibră de carbon, instrumente de bord cu logo-ul R, precum şi un set nou de sisteme de conectivitate, botezate Car-Net.
Sub capotă, Volkswagen a preluat motorului colegului de concern Audi S3. Aşa se face că Golf R a primit 300 de cai putere şi un cuplu motor de 380 Nm, disponibil între 1800 şi 5500 de rotaţii. Resursele sunt livrate unui sistem de tracţiune integrală Haldex, de generaţia a cincea, tradus publicului prin indicativul 4Motion.
Versiunea de bază oferă o cutie manuală cu şase rapoarte, care garantează un sprint de la 0 la 100 de km/h în 5.3 secunde şi un consum mediu de numai 6.9 litri/100 de km. Pentru cei care aleg cutia cu dublu ambreiaj DSG, VW promite un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 4.9 secunde.
Pentru a putea aşterne pe asfalt bagajul de putere, Golf R dispune de patru diferenţiale electronice EDS integrate în sistemul ESP şi de alte două de tip XDS, unul pe axa faţă şi unul pe axa spate.
Noul Golf R va fi dezvălui la Frankfurt şi va ajunge pe piaţă în ultimul sfert al acestui an. Pentru piaţa din Germania preţul anunţat de producător este de 38.325 de euro.