autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, Oct 9th, 2013

Volkswagen, creștere fragilă după 3 trimestre: China a compensat o scădere de 3% la nivel global

Marca Volkswagen a anunțat rezultatele după primele trei trimestre ale anului 2013, cu o creștere de 3,6 față de perioada similară din 2012, la nivel global. Cu toate acestea, brandul german și-a psătrat tendința de creștere numai cu ajutorul vânzărilor din China, singurele care mai cresc, după ce restul Asiei, Europa, Rusia, SUA și America de Sud au scăzut permanent în acest an.

Volkswagen pare să-și epuizat resursele de creștere în 2013, după mai mulți ani explozivi. Marca germană a anunțat rezultate bune după 9 luni, cu un volum total de 4,36 milioane de autoturisme, mai multe cu aproximativ 150.000 față de anul trecut. În spatele acestui rezultat stă însă o creștere care încă mai este posibilă pe piața din China, unde au fost vândute în 2013 1,79 milioane de autoturisme, cu circa 280.000 mai multe decât în primele 9 luni din 2012, echivalent unei creșteri de 18,2 la sută. Diferența de aproximativ 130.000 de autoturisme a fost pierdută pe celelalte piețe ale lumii, pe care Volkswagen a înregistrat scăderi în cele mai multe din lunile lui 2013. În cifre, creșterea de 18,2 din China a acoperit o scădere de 3 pe celelalte piețe ale lumii.

“Volkswagen Passenger Cars s-a menținut bine pe piețele lumii în ciuda situației dificile li a continuat să creacă în China, în special” a spus Christian Klinger, membru al board-ului Volkswagen Group, respondsabil cu vânzările și marketingul. Dincolo de cuvinte, realitate pe care o descrie Klinger este cea în care Volkswagen nu mai pare să poată contribui decisiv la ținta propusă de Martin Winterkorn, pentru 2018, aceea de a depăși toyota și GM la nivel global. Iar principalul argument este că și piața din China se apropie de un nivel de saturare, creșterile tuturor companiilor auto diminuându-se vizibil de la un an la altul.

Să luăm pe rând piețele pe care VW a raportat vânzări. Pe piața asiatică, VW a vândut 1,95 milioane de autoturisme. Din acest total, 1,79 milioane au fost vândute în China. Restul țărilor din Asia – Pacific au totalizat 160.000 de mașini, mai puțin cu 10.000 de unități sau -5. Una din piețele importante pentru industria auto în acest moment, India, a înregistrat o scădere de 10 procente (45.900 unități), pentru vânzările VW.

În America de Nord, o altă regiune pe care brandul german mizează pentru creștere, vânzările au totalizat 466.000 de vehicule, însă segmentul cel mai mare din această piață, SUA, a înregistrat o scădere de 2,6 procente (314.800 unități).

America de Sud a fost de asmenea o piață cu scăderi importante pe Volkswagen: au fost vândute 542.500 unități, cu 13,4 mai puține decât anul trecut, iar principala țară din regiune, Brazilia, a avut o pierdere de circa 80.000 de autoturisme, echivalentul unei scăderi de -16,3 (542.500).

Europa se află și ea pe lista scăderilor, criza de pe această piață contribuind la declinul vânzărilor VW. Cele 1,23 milioane de autoturisme au reprezentat o scădere de 5,7 față de anul trecut. Defalcat, scăderea a fost generată în special de piețele vestice (616.400, -5,6) și de Germania (410.300, -8,2), în timp ce Europa Centrală și de Est (inclusiv România) a contribuit cu un volum de 198.900 vehicule (-0,5). Nu în ultimul rând, Rusia a înregistrat vânzări de 117.200 autoturisme pentru brandul Volkswagen, mai puține cu 4,7 față de anul trecut.

Este drept că pe multe din aceste piețe se înregistrează un declin al tuturor mărcilor, însă principalii rivali ai grupului VW, Toyota și General Motors, reușesc să vândă în creștere în mai multe din regiunile pe care desfășoară activități comerciale (SUA, de exemplu, sau America de Sud). În același timp, în China, țara cu cea mai mare piață pentru Volkswagen, creșterile sunt acum de 18, după ce în 2012 erau de aproape 25, iar în prima parte a acestui an coborâseră la circa 20. Asta înseamnă că anul viitor este posibil să ajungă la valori cu o singură cifră, care nu vor mai putea compensa scăderile de pe celelalte piețe.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>