autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, Mar 24th, 2014

Volkswagen a aprobat modelul low-cost de 6.000 euro, inspirat de rețeta Dacia

Volkswagen va oficializa cât de curând nașterea noului său sub-brand low-cost, a treisprezecea marcă din portofoliul grupului german. Primul model va fi lansat în maximum doi ani și va fi dedicat cu precădere piețelor emergente. Prețurile sale vor oscila între 6.000 și 8.000 euro.

Consiliul de administrație al grupului german Volkswagen a decis să aprobe proiectul, care va intra, astfel, în stadiile premergătoare industrializării propriu-zise. Oficialii companiei au analizat îndelung raportul ideal dintre gama exactă de preţuri, diferenţa de costuri faţă de modelele convenţionale, calitatea şi, mai ales, profitabilitatea acestora.

Noile modele low-cost vor fi reunite sub un nou sub-brand, cu o filozofie similară duetului de succes Dacia-Renault, majoritatea componentelor urmând să fie preluate din actuala bancă de organe a grupului VAG.

Designul şi partea tehnică vor fi realizate de experţii germani ai companiei, însă finalizarea întregului proces de dezvoltare ar putea fi opera partenerilor chinezi de la SAIC, alături de care VW construiește în prezent mai multe modele vândute doar în țara Marelui Zid. Pentru a reduce și mai mult costurile, nu ar fi exclus ca noile mașini low-cost să fie asamblate tot în China, în actualele uzine operate de SAIC. Cadența anuală planificată pentru noul brand este de 500.000 unități.

Primul model produs sub noua siglă va sosi pe piață la finele lui 2016, însă, deocamdată, nu există niciun fel de informaţii oficiale legate de disponibilitatea noului brand pe piaţa din Europa.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>