autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: vin, iun. 22nd, 2012

Toyota GT86, pe urmele lui Supra: 320 CP şi propulsie

Deşi “Toyobaru”, alianţa dintre Toyota şi Subaru în urma căreia au ieşit tripleţii Toyota GT-86 / Subaru BRZ / Scion FR-S, a negat cu vehemenţă că poate băga sub capota coupe-ului un motor turbo, din cauza lipsei de spaţiu, tunerul Gazoo a reuşit “imposibilul”.

De-a lungul timpului, Toyota a trezit adrenalina pasionaţilor de cai putere şi curse, cu modele deja legendare, precum Celica GT sau Supra. Dar în ultimul timp a ieşit de pe această scenă. Lansarea lui GT-86 însă, începe să reanime lucrurile. Standard, maşina are sub capotă un boxer aspirat, de 2.0 litri, dezvoltat de Subaru, care produce 197 CP/7.000 rpm şi un cuplu maxim de 205 Nm/6.600 rpm. Dar specialiştii tunerului Gazoo au reuşit să supraalimenteze acest motor atât cu o turbină, cât şi cu un compresor.

Rezultatul: 320 CP şi un cuplu de 420 Nm. Iar cum transmisia puterii la sol se face, prin intermediul unei cutii de viteze manuale, în şase trepte, către puntea spate, senazaţiile conferite de GT-86 pot atinge noi limite. Mai mult, deşi Gazoo nu a comunicat încă performanţele modelului modificat, dacă avem în vedere greutatea de circa 1.250 kg a Toyotei GT-86, acestea ar putea fi comparabile cu cele ale unor adversari precum Nissan 370Z (331 CP / 366 Nm) şi Audi TT-RS (340 CP / 465 Nm).

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>