autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, oct. 25th, 2012

Top 5 – Cu ce mașini rămăn romănii după Salonul de la Paris

După lansările de la Paris, care nu au fost atât de numeroase dacă ne referim strict la capitolul „modele de serie”, urmează intrarea pe piață a automobilelor prezentate, în funcție de importanța pe care acestea o au pentru constructor. Românii sunt din ce în ce mai privilegiați, în comparație cu anii trecuți, în ciuda faptului că vânzările nu mai sunt ce erau în urmă cu 5 ani. Cele mai multe dintre modelele prezentate în premieră – și am luat în calcul doar modele noi, nu versiuni de caroserie sau face-lifturi – au fost deja lansate pe piața din România. O primă analiză încearcă să descopere cât de mult vor conta ele pentru români și pentru volumul de vânzări din 2013.

Dacia Logan/Sandero – lansat în România: 6.990 euro

Cele mai importante lansări sunt, fără discuție, Dacia Logan și caroseria hatchback, Sandero. Cele două mașini au fost lansate alături de a treia declinare, Sandero Stepway, iar prețurile lor au confirmat tradiția Dacia: value for money, adică prețuri foarte mici în comparație cu concurența, cu o calitate în creștere față de generația anterioară, plus echipamente noi, cum este navigația.

În România, doar Sandero a fost introdus pe piață, cu un preț imbatabil: 6.990 de euro, în echiparea de bază. Logan se pregătește în cel mult o lună, prețul său fiind foarte apropiat de cel al hatchback-ului.

Volumele de vânzări pentru cele două noutăți Dacia vor fi, cu siguranță, mai mari decât în 2012, Sandero ar putea deveni mult mai atractiv pentru români față de anul acesta, când a reprezentat doar o zecime din vânzările Logan. Cifrele Sandero s-ar putea ridica la peste 150, chiar 200 de unități lunar. Cu puțin noroc, hatchback-ul ar putea ajunge la 2.000 de exemplare vândute în 2013. În schimb, Logan ar trebui să conducă la recuperarea cotei de piață pierdute de Dacia anul acesta. După ce, în 2012, berlina de la Mioveni ar trebui să depășească 10.000 de unități vândute, anul viitor estimăm o creștere semnificativă a vânzărilor, poate și cu 50 pe anumite perioade.

Citroen C-Elysee/Peugeot 301 – lansat în România: 10.900 euro

Pe locul al doilea ca importanță ar urma să fie Citroen C-Elysee, împreună cu clona sa, Peugeot 301. Cele două modele atacă în egală măsură atât nișa Skoda Octavia, cât și segmentul Logan. Prețul de lansare a fost anunțat în România, 10.900 euro pentru ambele. Este cu aproximativ 3.000 de euro peste Logan, dar beneficiază de un brand mai bine poziționat. Vor fura din clienții echipărilor de top ale Logan, dar și din clienții Renault Symbol. Cu toate acestea, este mult mai greu de estimat un volum de vânzări. Peugeot a vândut anul acesta puțin peste 1.000 de mașini, iar Citroen, în jur de 500. Cele două modele ar putea cumula în 2013, în varianta pesimistă, 500-1.000 de exemplare, iar în varianta optimistă, 2.000 de exemplare.

Volkswagen Golf/Seat Leon – nelansat în România

Între cele două modele, de asemenea clone, sunt mari diferențe de destin. În timp ce Golf este un best-seller, Leon are multe defecte, printre care și acela că este mai urât decât generația anterioară. Dacă va avea, ca până acum, și un preț prohibitiv, are șanse mari să devină un obiect rar pe piața auto din România. Golf 7 va fi, ca și generația anterioară, un model de volum pentru Volkswagen, în România. Anul acesta tinde să se apropie de 2.000 de exemplare vândute, aflându-se la concurență cu Ford Focus (acesta cumulează vânzările sedan și hatchback, în timp ce Jetta se calculează separat). Din păcate, nu știm prea multe despre lansarea din România, ea fiind amânată până la terminarea stocurilor de Golf 6. De asemenea, faptul că nu are deosebiri estetice majore față de vechiul model va reprezenta un defect. Anul viitor, vânzările vor fi influențate de data lansării, dar estimăm o creștere ușoară, mai ales că nu există în plan niciun model concurent pentru lansare. Prețul va conta foarte mult, și din cauză că promoția la Golf 6 a coborât pâna la circa 11.000 de euro. Prognozăm o creștere de 5, cu rezerve.

Renault Clio – lansat în România: 10.200 euro

Renault Clio este un model special pentru piața din România. Deși astăzi nu se mai vinde în volume prea mari, el poartă încă amintirea vechiului Clio, din care s-a desprins și Symbol, și are o rezonanță aparte pentru publicul din România, din vremurile când era cel mai vândut model de import. Din păcate, apetitul românilor pentru hatchback-urile de clasă B este încă mic, astfel că nu vedem un parcurs spectaculos în 2013, în ciuda evoluției de design a noii generații, dar și a echipamentelor noi și accesibile. Prețul său de lansare este unul bun, 10.200 euro, dar există competitori puternici la acest nivel. Dacă anul acesta Clio ar putea depăși pragul de 500 de unități vândute, în 2013 nivelul ar putea rămâne la fel ori să crească cu 1-2 procente.

Opel Adam – nelansat în România

O apariție inedită pe piață va fi Opel Adam, deoarece, așa cum îl percepem noi, pare a fi situat între două lumi. Pe de o parte, există poziționarea proprie, de marketing, în direcția Fiat 500. Pe de altă parte este poziționarea realistă, care îl duce în zona Volkswagen up!. Motivele sunt simple: designul nu este nici pe departe atât de emoțional ca în cazul lui Fiat 500, investițiile în marketing la lansare nu s-au ridicat la nivelul celor făcute de italieni și nici măcar nu vine ca o reeditare a unui model ce provoacă nostalgie. Cu toate acestea, un preț potrivit de lansare, sub cel al lui Corsa, respectiv sub 10.000 de euro, ar putea genera vânzări în România de câteva sute de exemplare. Este însă singurul model din acest top 5 despre care nu știm când se va lansa, deci prognozele nu-și au rostul.

Dincolo de aceste 5 mașini, mai există alte 6, tot modele de serie, dintre care două au fost deja introduse pe piața noastră. Nu putem vorbi despre volume mari, în cazul lor, pentru că, cele mai multe, sunt automobile din clasele superioare, cu prețuri mai mari. Le-am așezat în ordinea importanței/vânzărilor.

  • Ford Mondeo – nelansat în România
  • Toyota Auris – nelansat în România
  • Mitsubishi Outlander – lansat în România: 22.300 euro
  • Honda CR-V – lansat în România: 24.600 euro
  • Chevrolet Trax – nelansat în România
  • Mini Paceman – nelansat în România

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>