autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, Mai 14th, 2014

Teste EuroNCAP: Mercedes C-Class a primit cinci stele, Hyundai i10 a dezamăgit (video)

Cea mai nouă sesiune de teste EuroNCAP, a doua din acest an, a adus sub lupa probelor de siguranță două modele din clase diametral opuse, noile generații Mercedes C-Class și Hyundai i10. Limuzina germană a obținut punctajul maxim de cinci stele, însă, citadina cu origini asiatice a dezamăgit cu un scor de numai patru stele.

Așa cum era de așteptat, noul Mercedes C-Class a primit doar laude din partea specialiștilor EuroNCAP. Capitolul siguranța pasagerilor adulți a fost notat cu 92% din punctajul maxim, iar cel dedicat protecției pasagerilor copii, cu 84%. Singurele obiecții au vizat protecția deficitară de la nivelul cavității toracice, în cazul unui impact lateral cu un stâlp sau un copac, precum și tensiunile mari la care este supusă coloana pasagerilor din spate. Reproiectarea tetierelor ar putea elimina, însă, acest risc.

Colecția bogată de sisteme de asistență i-a adus modelului german un scor de 70% la capitolul Safety Assist, capitol ce evaluează eficiența sistemelor de siguranță active incluse în pachetul generos de dotări al lui C-Class: frânare automată de urgență, Attention Assist (monitorizează nivelul de oboseală al șoferului) și Pre-Safe (pre-activarea sistemelor de siguranță pasive în cazul unui impact iminent).

Pietonii nu au fost nici ei uitați de inginerii Mercedes, noul C-Class oferind o protecție de 77% la impactul cu aceștia. Bara de protecție nu produce leziuni semnificative la nivelul picioarelor, însă muchia ascuțită a capotei nu este la fel de blândă. Mercedes C-Class este echipat cu o capotă activă.

Hyundai i10 nu a absolvit cu același aplomb sesiunea de teste EuroNCAP. Diferența de peste 20.000 euro dintre cele două modele, reflectându-se, în siguranța de numai patru stele oferită de modelul coreean.

Punctajele nu au fost, însă, dezastruoase. Noul i10 a primit 79% din punctele disponibile pentru protecția pasagerilor adulți și 80 pentru protecția copiilor la bord. Ca și in cazul noului Mercedes C-Class, cele mai multe critici au vizat același test de impact lateral cu un obiect fix, nivelul de protecție oferit în acest caz fiind notat ca marginal. Micul i10 a fost, de asemenea, depunctat pentru deschiderea portierei din spate în timpul testului.

Bara din față și capota, cu excepția părții sale superioare, sunt suficient de maleabile pentru a-i aduce noului Hyundai i10 un punctaj de 71% la capitolul protecția pietonilor, în timp ce sistemele de asistență prezente la bord au fost cucerit doar 56% din punctajul maxim posibil la această categorie. Hyundai nu oferă sisteme avansate de frânare sau monitorizare a traficului, singurele echipamente de siguranță incluse în pachetul de dotări standard fiind ESP-ul, limitatorul de viteză, reminder-ul de folosire a centurii de siguranță și cele patru airbag-uri.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>