autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: sâm, Noi 23rd, 2013

Peugeot 308 – 1.6 e-HDi 115 CP Active

Manevrabilitate

Volanul mic, preluat parcă direct din lumea sporturilor cu motor, pare să anunțe un caracter vulcanic, iar orice schimbare de direcție ar trebui să fie o lecție de rapiditate și precizie. Efortul depus pentru rotirea volanului este, într-adevăr, redus considerabil, grație cursei sale neobișnuit de scurte. În absența unui feeling progresiv, însă, poziția exactă a roților este greu de anticipat, șoferul fiind privat de legătura directă, complet personală, pe care ar fi putut-o avea cu mașina și, implicit, cu reacțiile sale mai mult sau mai puțin intempestive. Per ansamblu, ținuta de drum este sigură, inclusiv la limită, atunci când ESP-ul elimină prompt orice tendință de subvirare. În dulcele stil Made in France, setarea suspensiei favorizează in extremis confortul, astfel că 308 se dovedește a fi o mașină de familie docilă și plăcută, și nu un model eminamente sportiv, cu pretenții de warm-hatch.

Siguranță / Tehnologie

Proaspăt testat de EuroNCAP, Peugeot 308 se poate lăuda cu punctajul maxim de cinci stele, noul model excelând la capitolele Siguranța Pasagerilor Adulți (92) și Siguranța Copiilor, notată cu 79. Din echiparea de serie nu lipsesc o baterie completă de șase airbaguri (frontale, laterale și cortină față/spate) și clasicele sisteme de siguranță activă: ESP, ASR și ABS, cu repartiție electronică a forței de frânare.

Noul 308 nu dezamăgește nici în materie de sisteme de asistență. Opțional, însă doar pentru versiunile Allure, se oferă un pachet (Driver Pack, 322 euro) ce reunește un sistem de avertizare în caz de coliziune iminentă, cu funcție de automată de frânare (reduce viteza cu maximum 20 km/h) și cruise control inteligent – tempomat adaptiv ce păstrează automat distanța prestabilită față de mașina din față. Separat, contra sumei de 500 euro poate fi comandat și un sistem de monitorizare a unghiurilor moarte, din nou disponibil doar pentru modelele de vârf Allure.

Costuri / Concurență

Prețurile noului Peugeot 308 pleacă de la 10.900 euro, fără TVA, respectiv 13.515 euro, cu toate taxele incluse. Cotația include un discount de lansare în valoare de 850 euro și este valabilă pentru motorizarea pe benzină în trei cilindri, de 82 CP, în versiunea entry-level Access. Pentru cel mai ieftin diesel de 115 CP, socotelile pornesc de la 17.321 euro. Modelul testat, 1.6 e-HDI Active costă 18.684 de euro cu TVA, un preț competitiv, având în vedere echiparea de serie bogată, care include aer condiționat automat cu reglaj separat stânga-dreapta, senzor de lumină/ploaie, ecran tactil, Bluetooth, comenzi audio pe volan, jante din aliaj de 16 inci, oglindă electrocromată, cotieră centrală, tempomat, geamuri față și spate acționate electric. Opționalele nu sunt nici ele exagerat de scumpe. Dintre acestea menționăm vopseaua metalizată (387 euro), proiectoarele de ceață (161 euro), sistemul de navigație (484 euro), scaunele față încălzite (226 euro) sau plafonul panoramic (725 euro). Politica de comandă este una destul de rigidă, anumite echipamente nefiind disponibile, fie și contracost, decât pentru modelele de top Allure, așa cum este și cazul tapițeriei din piele Club (2.096 euro), a celei mixte Tep/Alcantara (494 euro) sau a sistemului audio premium Denon (806 euro). Garanția contractuală oferită de Peugeot este de 24 luni, fără limită de kilometri.

Gama de prețuri plasează noul Peugeot 308 pe picior de egalitate cu majoritatea concurenților săi direcți, cu mențiunea că versiunile de vârf depășesc cu ușurință bariera psihologică de 20.000 euro. Rivalii tradiționali sunt Volkswagen Golf și Ford Focus, însă lista poate fi extinsă ușor cu modele recent lansate pe piață, precum Seat Leon, Toyota Auris, Mazda3 sau Honda Civic. Un Ford Focus Trend 1.6 TDCi 115 CP, motor similar cu cel prezent pe 308, poate fi achiziționat începând de la 18.150 euro, în timp ce pentru un Golf  Trendline 1.6 TDI/110 CP, clienții ar trebui să scoată din buzunar nu mai puțin de 19.657 euro. Noul Seat Leon, în versiunea de echipare intermediară Style, costă la 18.302 euro, iar Honda Civic 1.6 Diesel 120 CP Confort pleacă de la 21.302 euro, fiind și cel mai scump rival al noului Peugeot 308.

Pages: 1 2 3 4

Displaying 1 Comments
Have Your Say
  1. Zizou Sez spune:

    Castigi garantat! Nu conteaza daca esti student, casnica, somer sau angajat! Daca vrei sa castigi niste bani in plus, aici chiar poti sa castigi! Avem o echipa minunata si un program pas cu pas, special conceput pentru ca tu sa reusesti in cel mai scurt timp sa-ti rotunjesti veniturile! Garantat! Cere acum mai multe informatii la adresa noastra de email:

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>