autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, Feb 6th, 2013

ROAD TRIP: Pe ghețar, în Kaprun/Zell am See, cu cea mai potrivită mașină – Audi A6 quattro

Cu ce poți merge la schi, în Austria, pe un ghețar celebru, dacă nu cu un automobil, cu o tracțiune integrală la fel de celebră, care să fie capabil să-ți asigure și confort și siguranță? Audi A6 quattro și stațiunile de schi Kaprun/Zell Am See sunt combinația ideală pentru un sejur de iarnă.

Dacă multe dintre pârtiile europene se plâng de sezonul scurt de schi, poate tot mai scurt din cauza nemiloasei încălziri globale, există câteva locuri care nici nu se sinchisesc de aceste mărunte probleme. Sunt ghețarii situați la 3.000 de metri altitudine, locuri unde zăpada rămâne bună pentru schiat până aproape de miezul verii. Un astfel de loc este Kitzsteinhorn, muntele și ghețarul cu același nume care își începe coborârea pe valea largă de la aproximativ 3.200 de metri. Gheața rămâne acolo 12 luni din 12, însă pentru 2-3 luni zăpada de la suprafață dispare, iar activitatea de iarnă ia o pauză binemeritată.

La poalele muntelui se află două stațiuni renumite, Kaprun și Zell Am See, două orășele cochete, care împart domeniul schiabil de pe ghețar frățește, dar care au fiecare specificul său, potrivit pentru diferite tipuri de schiori și turiști.

Direcții de mers

Ca să ajungi în Kaprun ori Zell Am See, cel mai potrivit drum, dacă vii din România, este Viena – Salzburg, iar de aici, spre sud, încă o oră. Noi am ales un traseu mai facil, cu zbor până la Munchen, apoi călătoria cu mașina pe serpentinele din Regiunea Salzburg, prin mijlocul peisajelor alpine inconfundabile. Pentru cei care preferă această variantă, companiile aeriene oferă pachete speciale pentru transportul echipamentelor de schi. Aeroportul din Salzburg este o alternativă, dar ofertele sunt mai puține. Un Audi A6 preluat de la Audi Forum, din Aeroportul Munchen, a însemnat pentru noi soluția ideală, oferind și spațiu pentru echipamente, și confort pentru a ajunge odihniți la schi, și măsura de siguranță pentru a traversa Alpii în miez de iarnă. Trăsăturile lui au fost pe măsura destinației: 3.0 litri, TFSI, V6, de 310 CP cu cutie S tronic și transmisie quattro.

Audi A6 quattro

Motor: 3.0 litri V6 TFSI
Putere maximă: 310 CP/5.500 rpm
Cuplu maxim: 440 Nm/2.900 rpm
Viteză maximă: 250 km/h
Accelerație (0-100 km/h): 5,5 s
Consum mediu: 8,2 l/100 km
Emisii CO2: 190 g/km
Lungime: 4,91 metri
Lățime: 1,87 metri
Înălțime: 1,45 metri
Ampatament: 2,91 metri
Greutate: 1815 kg
Vol. Portbagaj: 530 litri
Preț de bază: 58.810 euro

Drumul durează sub 2 ore și jumătate și trece prin Kufstein, unde o pauză scurtă poate fi motivul vizitei fortăreței din oraș, dar și a orgii în aer liber, unde au loc concerte în fiecare zi, la ora 12.00. Următoarea pauză poate fi făcută în Kitzbuhel, o altă stațiune renumită, dar și un oraș medieval extrem de frumos. De aici, mai sunt doar 50 de minute până în Kaprun.

Kaprun

Kaprun este o localitate liniștită, perfectă pentru relaxare, pentru cei care vor să se recupereze după schi într-un loc în care bunul gust al arhitecturii austriece de munte se împletește de minune cu natura și aerul curat. În ciuda faptului că numerele de înmatriculare românești pot fi întâlnite la tot pasul, nimeni nu face scandal, toată lumea respectă obiceiurile locului și savurează din plin atmosfera plină de pace. E drept, cei care vor să nu uite spiritul românesc, pot merge la barul în care, în fiecare an, în perioada Zilei Naționale a României, vin trupe românești, iar distracția seamănă mult cu cea de acasă. În rest, petrecerile se mută sus pe pârtie, acolo unde situația se schimbă radical.

Pentru cazare, Kaprun are o paletă extrem de largă: de la apartamentele private, în care poți locui cu familia, având propria bucătărie, la vilele ce se pot închiria integral. De la hotelurile accesibile, cu arhitectură tradițională, la hotelurile luxoase, de 4 sau 5 stele. Hotelul Steigenberger este un amestec interesant de tradiție și modern. La exterior, arhitectura nu deranjează nici un strop echilibrul tipic austriac, în ciuda dimensiunilor impozante, în timp ce la interior, elementele specifice fiind îmbinate cu detalile moderne de confort, inclusiv un spa în miniatură.

Zell am See

Zell Am See este un loc mai cosmopolit, cu un centru aglomerat, străzi comerciale pline de agitație de dimineața și până seara, dar și cu o alternativă mai greu de găsit în alte părți: lacul Zeller, care pe lângă priveliștea ce-ți taie răsuflarea, oferă și un mode de distracție în plus, cu plimbări cu vaporașul.

Indiferent în care dintre aceste două stațiuni îți alegi să stai, orele de schi trebuie să le petreci pe ghețar. Iar pentru asta trebuie să ajungi, cu mașina proprie sau cu microbuzele care circulă în mod regulat, la punctul de plecare al instalațiilor pe cablu, stația de bază care se află la 911 m altitudine, comparabilă cu cea a orașului Sinaia.

Schi pe Kitzsteinhorn

Prima instalație de cablu de pe muntele Kitzsteinhorn a fost construită în 1965, deschizând pentru prima dată un ghețar austriac pentru schi. Totodată, ultimul stâlp al instalației a fost pentru mult timp pilonul de telecabină la cea mai mare altitudine din lume, având o înălțime de peste 100 m și un diametru de 2,2 metri. În prezent, sunt 2 instalații care preiau schiorii, respetiv un funitel, o telecabină pe două cabluri paralele, cu o capacitate de 24 de persoane, plus o gondolă. Prima stație este la Langwied, la cota 2.000 de metri, de unde alte două instalații pleacă până la Alpin Center, la cota 2.452 metri. De aici lucrurile se complică, în sensul bun al cuvântului, deoarece pe lângă telecabina veche, ce urcă pe vârf, încep să apară instalațiile de telescaun și teleschi. În total sunt 22 de instalații, cu tot cu cele de la baza stațiunii Kaprun (pe Maiskogel), unde pot schia cei mai leneși. La acestea se adaugă alte 26 de instalații din Zell Am See, pe masivul Schmittenhohe, care ajunge la 2.000 de metri.

Pârtiile sunt și mai greu de numărat. Pe Kitzsteinhorn sunt 28 de pârtii, cu tot cu variante și cu zonele de snowboard, iar pe sunt Schmitenhohe 37 de pârtii. Lungimea totală este de 41 km de pârtii pe Kitzsteinhorn, plus 20 km pe Maiskogel (cu sosire chiar în oraș, în Kaprun) și 70 km în Schmitenhohe, destul pentru orice schior cu pretenții, mai ales că gradele de dificultate traversează toată paleta posibilă, de la cele mai ușoare pârtii albastre, pentru copii, până la spectaculoasele off-piste.

Timp liber

Pentru cei din grup care nu au îndrăznit să pună schiurile sau placa în picioare, dar și pentru schiorii obosiți, exsită destule lucruri de făcut sus pe munte, pentru că e păcat să stai în oraș în timpul zilei. Alpincenter este punctul de plecare, locul unde se poate mânca sau bea un vin fiert, ori un Jagertee, dar se pot face și cumpărături din Intersport. Apoi, cu ajutorul telecabinei, se poate merge aproape de vârf, la 3.029 metri, acolo unde există de asemenea un centru cu restaurant, un mic magazin, plus un cinematograf în miniatură, în care este prezentată foarte expresiv zona. La exterior, o platformă pentru fotografii (se fac automat, apoi se pot descărca de pe site-ul stațiunii) e perfectă pentru a obține certificatul celor 3.000 de metri. De aici, se poate coborî pe pârtii, cu ajutorul unui mic funicular, ce traversează ultimii metri de stânci, dar se poate face o călătorie în inima muntelui, într-o peșteră artificială. Galeria săpată în munte face parte din Parcul Național Kitzsteinhorn și adăpostește o serie de miracole ale muntelui.

Are o lungime de 360 metri, o diferență de nivel de circa 20 de metri și traversează o serie de straturi geologice, în care oamenii muntelui de altădată căutau aur și argint. La capătul ei, în partea de jos, te așteaptă o superbă panoramă și o pasarelă suspendată care îți taie răsuflarea. Evident, întoarcerea va fi mult mai grea, astfel că pauzele dese sunt recomandate, inclusiv de inscripțiile de pe pereți.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>