autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: vin, Mai 17th, 2013

ROAD TRIP: BMW 328i Touring, de la Munchen la Geneva

Cum poți dovedi mai bine utilitatea unui Touring de la BMW, dacă nu într-o călătorie cu mașina plină, pe autostrăzile Europei? Modelul Serie 3 Touring a fost cel care ne-a transportat, în martie, de la sediul Centrului de presă al BMW, din Munchen, la locul desfășurării celebrului salon elvețian.

Călătoria noastră, un grup de jurnaliști de la mai multe publicații românești, a început extrem de lin și tentant, pe Autobahn, în Germania, acolo unde se regăsește visul oricărui șofer: NO SPEED LIMIT. Lucrurile sunt oarecum înșelătoare și limitările care apar pe alocuri, și tot mai des, sunt de multe ori trecute cu vederea, mai ales de turiștii străini, enuziasmați de perspectiva ce li se oferă. Revenind la drum, Touring-ul a fost cel care ne-a preluat gențile voluminoase și ne-a condus rapid la granița cu Austria, în Bodensee, localitatea ce poartă numele lacului pe malul căruia se află.

Lacul Constance

Lacul, cunoscut mai degrabă cu numele elvețian Constance, este un simbol al existenței multiculturale în acest colț al Europei (în special a celei de origine germanică), el aflându-se la locul de întâlnire a trei state ce vorbesc limba germană: Elveția, Austria și Germania. Format pe cursul râului Rin, a constituit timp de secole întregi cea mai utilizată cale comercială pentru cele trei țări și pentru landurile care se găsesc de jur împrejur. Astăzi este cunoscut mai ales pentru rolul său în turismul regional, fiind unul dintre locurile preferate ale europenilor din cele 3 țări vecine, și nu numai. Cu o suprafață de circa 540 km pătrați, este mai mare cu aproximativ 100 km pătrați față de Razelm, fiind al doilea ca suprafață din Europa Vestică, după Lacul Geneva, care este cu numai 50 km pătrați mai mare. Lungimea sa este de circa 63 km, iar lățimea atinge 14 km, în timp ce adâncimea maximă coboară la peste 250 metri.

Șnițel plus ștrudel

Odată intrați în Austria, lucrurile s-au liniștit rapid, uitate fiind segmentele fără limită de viteză, cei mai triști fiind colegii noștri din M135i și M530d xDrive. Toate sistemele de croazieră ale mașinii au fost puse în funcțiune, astfel ca oboseala să se instaleze cât mai târziu. Dar cel mai bun remediu împotriva rutinei la un drum lung este o pauză, așa că unul dintre cele mai cunoscute restaurante cu specific austriac, din Bregenz, Die Goldener Hirschen, este gazda noastră pentru câte un Wiener Schnitzel vom Kalb mit Kartoffeln und Preiselbeeren sau poate un Schweinebraten mit Sauerkraut und Knödel, iar la desert un Apfelstrudel nach original österreichischer Rezeptur. Din păcate, nu putem stropi totul cu o bere, dar plecăm cu un teribil chef de a petrece mai mult timp pe malul lacului, sub soarele plăcut de primăvară. Bregenz este unul din cele mai importante orașe de pe malurile lacului Constanz, nod rutier și naval, capitală a celui mai vestic land din Austria, Vorarlberg, și gazdă a celebrului festival de muzică clasică Bregenzer Festspiele. Este cunoscut și ca oraș al unui număr foarte mare de consulate generale sau onorifice, cel puțin 10 state având aici o reprezentanță.

Despre 328i

Din Bregenz până în Elveția sunt numai doi pași, adică în mai puțin de jumătate de oră intrăm pe una dintre cele mai aglomerate rute din țara cantoanelor, A1, și ne așezăm cuminți la coada spre Geneva, admirând de-a lungul drumului minunatele și, uneori, plictisitoarele pajiști verzi, cu tot cu vaci.

Acesta este și motivul pentru care consumul scade, aproape nepermis de mult pentru un motor care are 245 de cai-putere. De la valori de 10 și chiar peste 10 pe autobahn, când încercam să verificăm viteza maximă (250 km/h conform manualului), și o medie situată între 7 și 8 de-a lungul călătoriei, coborâm pe moment la consumuri de sub 6 litri la 100 km, repet, grație rulării cu viteze decente, uneori și sub 100 km/h. Probabil că această combinație, caroserie Touring și motor sportiv, dar în limitele populare, ceea ce înseamnă o cilindree de 2.0 litri, care păstrează impozitele la un nivel decent, dar asigură, grație sistemului TwinPower Turbo, o putere și un cuplu incredibile, în paralel cu un consum mai mult decât civilizat, așadar această combinație este cea mai potrivită pentru un cap de familie cu porniri sportive, care nu dorește să intre în nișa propulsoarelor M, din motive de securitate, buget și altele. Subliniez calitățile tehnologiei așa-numitului turbocharger TwinScroll, o turbină divizată, care, cu ajutorul unui sistem avansat de admisie, reușește să elimine turbolag-ul, să lucreze la o temperatură mai scăzută a gazelor, să reducă emisiile și să ne ofere, la final, un comportament rafinat al motorului: putere mare la cerere, consum mic la rulaj economic. Să spunem doar că accelerația acestui motor este de numai 6 secunde de la 0 la 100 km/h și de 6,7 secunde de la 80 la 120 km/h. Toți acești parametri ne-au făcut să nu ne simțim în inferioritate față de celelalte două mașini din grupul nostru, un foarte sprinten M135i (320 CP, accelerația 0-100 km/h 5,1 secunde, consum mixt 8 litri/100 km) și un impresionant M550D Touring (381 CP, accelerație 0-100 km/h 4,9 secunde, consum mixt 6,4 litri/100 km), două mașini cu motoare de 3.0 litri, cu prețuri mai mari și costuri de întreținere mai mari.

Nici calitățile legate de spațiu nu sunt de neglijat la Touringul Seriei 3, dacă ținem cont de lungimea de 4,62 metri sau de ampatamentul de 2,81 metri care asigură și un confort bun pe șosea, și spații generoase pentru pasageri. Am fost doar doi oameni, cu bagaje pentru 4-5 zile. Ar mai fi încăput alte 2 persoane, cu unele restricții de bagaje.

Geneva

Apropierea de Geneva a fost evidentă, fără să fie nevoie să ne uităm la indicatoare, deoarece aglomerația de pe autostradă s-a intensificat suficient de mult încât să ne coboare viteza la un nivel echivalent cu cel de pe drumurile naționale. Cu toate acestea, faptul că destinația finală a fost în sudul orașului, la mai puțin de 30 de kilometri distanță, ne-ar fi permis să folosim autostrada ocolitoare. Dorința de a intra în contact cu salonul auto încă din seara de dinaintea primei zile de presă ne-a împins afară de pe autostradă, în parcările Pavilionului Palexpo. După o vizită scurtă, de circa 30 de minute, printre echipele de muncitori care încă întindeau mochete, descărcau mașini de pe trailere, trăgeau cabluri, montau decoruri, am pornit mai departe către Roche sur Foron, micul orășel din Franța, unde se afla hotelul nostru. Un loc liniștit, departe de larma din Geneva, într-o localitate în care restaurantele închid cel mai târziu la 10.00 seara, dar servesc un magret de canard delicios și un vin rose pe măsură.

După două zile infernale de salon, în care am luat contact pentru câteva minute și cu celelalte două mașini din „convoi”, pe traseul hotel – Palexpo, am plecat pe același drum către Munchen, la bordul Touring-ului nostru.

BMW Welt

La Munchen, așa cum le stă bine unor ziariști care testează un BMW, am făcut și o vizită la celebrul BMW Welt. Acesta este un centru multifuncțional, un fel de showroom imens în care sunt prezentate toate produsele constructorului bavarez, dar are și rolul de centru de livrări pentru clienți din toată lumea. Primirea automobilului visat se face în cadrul unui ritual bine pus la punct, iar senzația pe care o au cei care vin și-și văd pentru prima dată mașina este unică. De data aceasta, am avut ocazia să vedem și sistemul uluitor de livrare din spatele BMW Welt, garajul gigantic în care sunt parcate și, apoi, livrate, automobilele, complet robotizat, ca într-o secvență din Matrix.

Centrul BMW Welt se alfă într-un cartier ocupat aproape exclusiv de cel mai mare producător de automobile premium și de lux din lume. Aici se află uzinele, la doi pași de ele se înalță sediul central și tot aici se află o zonă mai puțin cunoscută, BMW FIZ (Forschungs und Innovationszentrum, adică cercetare și inovare), sunt zeci de hectare, probabil, iar pe străzile cartierului poți vedea adesea modele noi, camuflate, aflate în teste, așa cum ni s-a întâmplat și nouă.

Revenind la BMW Welt, să mai spunem că lucrările au început în 2003, a fost finalizat în 2007, deși planul prevedea deschiderea sa în timpul Campionatului Mondial de Fotbal din 2006, a costat aproximativ 150 milioane de euro și atrage anual peste 2 milioane de turiști. Anul trecut a trecut pragul vizitatorul cu numărul 10 milioane, un german care a primit drept premiu 10 zile la volanul uni Z4.

După o zi epuizantă în Welt, a urmat predarea mașinii în centrul de presă din Munchen, unde ne-am trezit cu bagajele pe trotuar și cu regretul că drumul a fost atât de scurt. La finalul celor 1400 de kilometri, aproape în totalitate parcurși pe autostrăzi, cu o viteză medie de sub 100 km/h, am consumat puțin sub 100 de litri de benzină, cu un cost de circa 150 de euro.

Date tehnice BMW 328i

Motor: 2.0 litri benzină TwinPower Turbo

Putere maximă: 245 CP/5.000 rpm

Cuplu maxim: 350 Nm/1.250 rpm

Viteză maximă: 250 km/h

Accelerație (0-100 km/h): 6 s

Consum mediu: 6,8 l/100 km

Emisii CO2: 159 g/km

Lungime: 4,62 metri

Lățime: 1,81 metri

Înălțime: 1,42 metri

Ampatament: 2,81 metri

Vol. Portbagaj: 495 litri

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>