vineri, martie 29, 2024
AcasăIndustrieDacia nu va părăsi România, dar pune sub semnul întrebării investițiile viitoare

Dacia nu va părăsi România, dar pune sub semnul întrebării investițiile viitoare

Renault infirmă ipoteza mutării producției Dacia din România, țară în care grupul francez a investit peste 2 miliarde de euro. Noile proiecte depind, însă, de evoluția infrastructurii din regiune, astfel că extinderea facilităților de la Mioveni este pusă sub semnul întrebării, în viitorul apropiat.

Tema plecării Dacia din România a fost relansată de președintele Traian Băsescu, care a declarat că nefinalizarea Coridorului IV și, implicit, a autostrăzii Pitești-Sibiu va duce la pierderea inevitabilă a uzinei de la Mioveni. Este sigur că se va pierde asamblarea de la Piteşti, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacităţi de preluare existente”, a declarat şeful statului.

Renault s-a grăbit să îi răspundă președintelui și să respingă categoric o posibilă retragere din țara noastră.

Renault nu are intenţia să părăsească România. România este o ţară importantă pentru Renault. Renault a investit peste 2 miliarde de euro pentru modernizarea aparatului industrial, dezvoltarea gamei de produse şi pentru crearea în România a unui lanţ complet de construcţie a unei maşini: de la design, inginerie, fabricaţie, vânzare şi post-vânzare. În fiecare zi, 350 de camioane ale Dacia şi ale furnizorilor noştri parcurg traseul Piteşti – Arad.”, se arată într-un comunicat Renault România.

Renault subliniază, însă, importanța crucială a unei infrastructuri bine puse la punct. “Prioritatea noastră pentru 2014 este relansarea pieţei auto de vehicule noi din România. Evoluţia infrastructurii, care permite reducerea întârzierilor de livrare, va fi determinantă pentru proiectele noastre viitoare.“

Concurența permanentă dintre Mioveni și Tanger și presiunea pusă de uzina marocană pe umerii României sunt două teme extrem de controversate, despre care au curs râuri de cerneală. Interesant este că anul trecut, la Salonul de la Frankfurt, Carlos Ghosn punea pe picior de egalitate cele două situri de producție, precizând că deși “România este mai matură, (…) este posibil ca Tanger sa devină mai competitivă.”

Uzina Dacia din Tanger a produs anul trecut puțin peste 100.000 de modele Lodgy, Dokker și Sandero, cadența anuală dublându-se, practic, față de 2012. Teoretic, capacitatea maximă poate depăși pragul de 400.000 unități. Principalele destinaţii de export sunt Franţa, Germania, Turcia şi, din 2014, Panama.

Cu un bilanț de aproape 350.000 mașini, în 2013, Mioveni rămâne principala bază de producție, atât pentru Dacia, cât și pentru întreaga gamă Entry a grupului Renault, de la uzina argeșeană plecând inclusiv piese destinate fabricilor Renault din Rusia sau Brazilia.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole