autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, oct. 1st, 2013

Renault aduce modelele electrice Zoe și Twizy pe piața din România

Citadinele electrice Zoe și Twizy vor sosi oficial pe piața din România în primăvara anului viitor, a declarat Mihai Bordeanu, directorul de marketing Dacia-Renault, într-un interviu acordat publicației wall-street.ro.

Primele livrări vor avea loc până la finele semestrului unu, imediat după încheierea caravanei oficiale de lansare, “Primăvara electrică”. Numărul clienților care și-au manifestat deja interesul pentru cele două modele cu emisii zero este suficient de mare pentru ca Renault să spere la o cotă consistentă într-un segment extrem de rarefiat, în care pe plan local mai activează doar Toyota și Mitsubishi.

“Avem persoane fizice si companii interesate de aceste modele. Zoe va prinde cel mai bine in Romania, este o masina special conceputa pentru a fi electrica, este un model compact, ataca un segment de piata mare si cred ca o sa aiba rezultatele cele mai bune.”, explică Bordeanu.

Twizy, un cvadriciclu cu două locuri, va fi disponibil de la 8.680 euro cu TVA. Prețurile lui Zoe nu au fost încă anunțate oficial. În Franţa, cel mai ieftin Zoe costă 20.700 de euro, ceea ce înseamnă că la noi, pur orientativ, Zoe ar putea avea un preţ de pornire de circa 18.000 de euro, după deducerea ecotichetului de 12.000 de lei oferit de Guvern. Clienţii micului Renault vor economisi zeci de mii de euro în raport cu cotaţiile curente ale modelelor mai mult sau mai puţin echivalente. Mitsubishi i-Miev este mai scump cu aproximativ 15.000 de euro, iar faţă de Toyota Prius Plug-in-Hybrid, Zoe oferă un avantaj spectaculos de peste 20.000 de euro.

Marea diferenţă este că atunci când cumperi un i-Miev sau Prius Plug-in, primeşti întreaga maşină, în timp ce Zoe este, practic, livrat fără baterii. Acestea trebuie închiriate de la Renault, contra sumei lunare de 79 de euro (45 euro pentru Twizy), pe o perioadă de minimum trei ani, în limita a 12.500 kilometri pe an. Avantajul este că bateriile pot fi schimbate oricând şi ori de câte ori doresc proprietarii, având, astfel, mereu la dispoziţie un set proaspăt de acumulatori, şi eliminând, efectiv, riscul uzurii premature.

Un “plin” de energie costă aproximativ 2 euro, deci fiecare kilometru parcurs v-ar scoate din buzunar doar 1,3 cenţi, în condiţiile unei autonomii medii de 150 de kilometri.

Reviziile se fac la intervale de 12 luni sau 30.000 de kilometri. Costurile de întreţinere estimate de Renault sunt mai mici cu 20-30 decât cele prevăzute în cazul unui model echivalent pe benzină. Motorul electric este garantat timp de 5 ani sau 100.000 de kilometri, iar bateriile nu intră niciodată în posesia proprietarului, din acest motiv beneficiind de garanţie pe viaţă.

 

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>