autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, Feb 12th, 2014

Președintele și premierul se contrează pe tema presupusei plecări Dacia din România

Dacia ar putea pleca din România. Controversata teorie a fost relansată de președintele Traian Băsescu, care susține că abandonarea construcției coridorului IV paneuropean și, implicit, a autostrăzii Pitești-Sibiu va duce inevitabil la mutarea producției în Maroc.

Este sigur că se va pierde asamblarea de la Piteşti, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacităţi de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacităţii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui maşina direct în vapor, este portul la câţiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritatea la Bucureşti-Alexandria decât la Piteşti-Sibiu”, a declarat şeful statului.

În replică, premierul Victor Ponta spune că afirmațiile președintelui nu sunt decât o “inconştienţă sinistră, o tâmpenie”, însuși patriarhul Alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, dând asigurări că Dacia nu pleacă nicăieri și că investițiile de la Mioveni vor continua.

“M-am întâlnit de curând cu preşedintele grupului Renault şi a spus foarte clar că investiţiile în România se dezvoltă. Acum, dumneavoastră îl credeţi pe preşedintele Renault sau pe sinistrul noştru preşedinte”, a spus Ponta.

Controversele nu se opresc aici. Contrar optimismului afișat de premierul Victor Ponta, ambasadorul Franței la București, Philippe Gustin, trage un semnal de alarmă și mărturișește că Renault s-a plâns de mai multe ori de această problemă. 

“E foarte important pentru România să aibă foarte rapid infrastructură de autostrăzi. Maşinile sunt făcute la Piteşti pentru alte ţări europene, dar şi pentru piaţa mondială. Şi maşinile trebuie duse foarte rapid, cu tiruri, trenuri şi fiecare zi de întârziere, fiecare oră de întârziere are o influenţă asupra costului maşinii şi asupra competitivităţii Renault-Dacia.”

Uzina Dacia din Tanger a produs anul trecut puțin peste 100.000 de modele Lodgy, Dokker și Sandero, cadența anuală dublându-se, practic, față de 2012. Teoretic, capacitatea maximă poate depăși pragul de 400.000 unități. Principalele destinaţii de export sunt Franţa, Germania, Turcia şi, din 2014, Panama.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>