autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, Apr 1st, 2014

Porsche Macan a sosit în România. Cel mai mic SUV din istoria Porsche costă 64.593 euro

Porsche Macan, fratele mai mic al lui Cayenne, a sosit oficial în România. Propus la prețuri cuprinse între 64.593 euro și 87.927 euro cu TVA, al doilea SUV din gama Porsche se recomandă drept noua referinţă sportivă a clasei din care mai fac parte BMW X3, Mercedes GLK sau Audi Q5.

Prețul de intrare în gamă este identic pentru cele două versiuni entry-level Macan S și Macan S Diesel. Primele exemplare vor ajunge la clienții din România peste mai puțin de patru zile, pe data de 5 aprilie.

Porsche estimează pentru noul Macan o cadență de producție anuală de 50.000 unități, ceea ce înseamnă că, în maximum doi ani, mai bine de jumătate din vânzările companiei vor fi acoperite de SUV-urile brandului. În România, Cayenne este ales de aproximativ 70% din clienți. Din 2015, însă, în primul an complet al noului Macan pe piață, mixul de vânzări va fi perfect egal între cele două modele, ponderea SUV-urilor urmând să crească, astfel, și mai mult, a declarat Adrian Pascu, brand manager Porsche în România.

Potrivit sursei citate, ținta de vânzări pentru acest an este de 150 unități, la nivelul întregului brand. Porsche se îndreaptă, astfel, spre un nou an record pe piața din România, noului Macan urmând să i se alăture alte două modele noi, 911 Targa și Boxster/Cayman GTS.

Alintat deja Baby Cayenne, Macan (“tigru” în limba indoneziană – n.r.) nu este, însă, un model exagerat de compact, fiind cu 13 cm mai scurt (lungime 4,68 m), cu 2 cm mai îngust (lățime 1,92 m) și 9 cm mai scund (înălțime 1,62 m) decât fratele său mai mare.

Platforma tehnică şi majoritatea motorizărilor, atât cele diesel, cât şi cele pe benzină, vor fi preluate de la fratele de concern Audi Q5. Macan se va adresa, însă, şoferilor cu pretenţii sportive ridicate, urmând să fie oferit exclusiv în compania unei triade de motoare “nobile” cu şase cilindri.

  • Macan S va fi animat  de un V6 bi-turbo de 3 litri, pe benzină. Acesta dezvoltă o putere maximă de 340 CP și un cuplu de 460 Nm. Viteza de top este de 254 km/h, sprintul de la 0 la 100 km/h fiind estimat la 5,4 secunde, respectiv 5,2 secunde pentru modelele echipate cu Sports Chrono. Consumul mediu variază între 8,7 și 9 litri/100 km, ceea ce traduce prin emisii de CO2 cuprinse între 204 și 212 g/km.
  • Macan S Diesel va fi cel mai economic model din gamă. Echipat cu un diesel V6 de 3 litri și 258 CP, acesta se poate lăuda cu un consum de 6,1-6,3 l/100 km, în regim mixt. Cuplul maxim este extrem de generos, 580 Nm. Noul SUV Porsche atinge o viteză maximă de 230 km/h și ajunge de la 0 la 100 km/h în 6,3 secunde (6,1 secunde Sports Chrono).
  • Macan Turbo nu va fi doar top-modelul gamei Macan, ci și cel mai puternic SUV compact al momentului. Sub capota sa se află un V6 bi-turbo de 3,6 litri, pe benzină, motor ce livrează 400 CP și 550 Nm. Suficient pentru ca Macan Turbo să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4,6 secunde (4,8 secunde fără Sports Chrono), în drumul său spre o viteză maximă de 266 km/h. Consumul mediu este estimat la 8,9 l/100 km.

Tracţiunea integrală PTM (Porsche Traction Management) și cutia PDK cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj sunt standard, iar cuplul va fi distribuit preponderent spre puntea din spate, pentru o dinamică de vârf. O variantă cu tracţiune faţă nu va fi disponibilă. Pachetul Sports Chrono reduce timpul necesar pentru atingerea pragului de 100 km/h, cu start de pe loc, grație funcției Launch Control incluse.

În premieră absolută pentru segmentul compact, Porsche Macan poate fi echipat cu suspensie pneumatică. Vor fi disponibile trei setări diferite, Low Level, Normal Level și High Level I.

 

Gama Macan ar putea fi extinsă în viitorul apropiat cu o versiune hibridă, animată de un sistem de propulsie similar celui care echipează noul Panamera E-Hybrid. Aceasta va dezvolta o putere maximă de aproximativ 265 CP, graţie unui turbo pe benzină asistat de un motor electric, dar nu va fi introdusă pe piaţă mai devreme de 2015, după apariţia noului Cayenne facelift hibrid. Noua variantă nu a fost confirmată oficial.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>