autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: vin, Feb 14th, 2014

BMW Seria 2 Active Tourer – tracțiune față pentru primul MPV bavarez. Atac la Mercedes B-Class

BMW Seria 2 Active Tourer aduce luna viitoare, la Salonul Auto de la Geneva, trei premiere importante, cu iz de controversă: primul model cu tracțiune față, primul model echipat cu un motor în trei cilindri și primul monovolum din istoria constructorului bavarez. În România, noul MPV va fi disponibil din toamna acestui an.

Noul model va fi poziționat deasupra actualei Seria 1, ca un competitor direct pentru Mercedes B Class. Primul monovolum al BMW va purta titulatura Seriei 2 și nu pe cea a Seriei 1, decizie ce reflectă pretențiile sale ceva mai ridicate în materie de preț și finisare.

Din punct în vedere al designului, schimbările aduse de tranziția de la concept la realitate sunt minore. Comparativ cu prototipul Active Tourer, prezentat la Paris în 2012, noua Seria 2 Active Tourer renunță la blocurile optice cu laser și la elementele interioare futuriste, nefezabile pentru producția de serie. Dimensiunile exterioare sunt tipice unui MPV de clasă compactă: 4.342 mm lungime, 1.800 mm lățime, 1.555 mm înălțime și ampatament de 2.670 mm. Comparativ cu Clasa B, BMW Seria 2 Active Tourer este mai scurt cu 1 cm și mai lat cu 2 cm, în timp ce hatchback-ul Seriei 1 este mai mic în toate direcțiile (minus 17 mm în lungime, 55 mm în lățime și 135 mm în înălțime).

Portbagajul este identic cu cel al rivalului din Stuttgart, capacitatea sa de încărcare oscilând între 486 și 1.510 litri. Bineînțeles, nu pot lipsi detaliile fără de care un MPV nu ar mai fi un MPV: banchetă culisantă, spații de depozitare diverse și capac pliabil al podelei portbagajului, care ascunde un compartiment de stocare cu un sertar multifuncțional.

Interiorul este complet nou, layout-ul planșei de bord fiind diferit de cel al Seriei 2 și al Seriei 1. Singurele elemente comune sunt cadranele de bord și sistemul iDrive cu controller capacitiv și funcție de recunoaștere a scrisului. Un element inedit este ecranul translucid cu funcție de head-up-display, așezat deasupra cadranelor de bord – detaliu preluat de noua generație Mini. Pentru BMW Seria 2 Active Tourer va fi oferit și sistemul revoluționar Traffic Jam Assistant, care permite rularea complet autonomă în ambuteiaje, pe autostrada, precum și tempomatul inteligent cu funcție Stop & Go.

Noul BMW Serie 2 Active Tourer nu va fi doar primul MPV BMW, ci și primul model cu tracțiune față produs sub blazonul alb-albastru. La baza sa stă noua platformă modulară UKL, arhitectură ce va fi folosită pentru întreaga gamă de viitoare modele Mini, precum și pentru mai multe derivate ale Seriei 1, printre care s-ar putea număra inclusiv un sedan.

Vedetele gamei de motorizări vor fi noile unități turbo cu trei și patru cilindri, cu cilindree ”modulară”, multiplu de 500 cmc. Pentru a sublinia tușa sportivă a noului Active Tourer, BMW a ales un spectru de putere generos, cuprins între 136 și 231 CP. Versiunea entry-level, 218i, are trei cilindri, 1.499 cmc și un cuplu maxim de 220 Nm/1.250 rpm, cu un consum declarat de numai 4,9 l/100 km. Cel mai economic Seria 2 Active Tourer va fi 218d, echipat cu un diesel complet nou de 2 litri, creditat cu o medie de 4,1 l/100 km, o putere maximă de 150 CP și un cuplu de 350 Nm. Performanțele sale sunt mai mult decât onorabile: accelerație de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde și viteză maximă de 205 km/h. Modelul de vârf, 225i, se laudă cu o putere maximă de 231 CP, o viteză de top de 235 km/h și o valoare de 6,8 secunde pentru sprintul 0-100 km/h. Are o cilindree de 1.998 cmc și o configurație cu patru cilindri în linie.

BMW Seria 2 Active Tourer este înzestrat cu cele mai avansate soluții tehnice ale momentului: injecție directă, distribuție variabilă Double Vanos, Valvetronic și arbori de contraechilibrare pentru versiunile pe benzină. Standard se oferă o cutie manuală cu șase trepte, iar opțional una cu șase sau opt trepte, ultima dintre ele exclusiv pentru modelele cu patru cilindri. Nu putea lipsi nici colecția de tehnologii EfficientDynamics ce reunește funcția Auto Start Stop, sistem de regenerativ de recupereare a energiei la frânare și grila frontală cu admisii de aer active.

Opțiunile de personalizare sunt generoase. BMW Seria 2 Active Tourer va putea fi comandat în compania clasicelor linii de echipare Sport Line și Luxury Line, a unei suspensii adaptive și a unui pachet M Sport, care aduce gardă la sol coborâtă cu 10 mm, jante din aliaj de 17 sau 18 inci, vopsea exclusivă Albastru Estoril, scaune și volan sport.

Din toamnă, programul va fi extins cu noi versiuni de motorizare (220i, 216 d și 220d) și modelele 225i xDrive și 220d xDrive, echipate cu tracțiune integrală.

Displaying 1 Comments
Have Your Say

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>