autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, feb. 6th, 2014

Noul MINI moștenește prețurile generației anterioare. Cooper S, mai ieftin cu 500 euro

Noul Mini va sosi în România luna viitoare. A treia generație creată sub tutela casei germane este propusă la prețuri de listă identice cu cele ale modelului precedent, cu excepția versiunii de vârf Cooper S, mai ieftină cu 500 euro.

La debut, sunt disponibile doar versiunile medii și de top, Cooper, Cooper D și Cooper S, prețurile modelelor entry-level One și One D nefiind anunțate. Cel mai ieftin Mini, Cooper, costă 20.894 euro cu TVA, iar Cooper S pleacă de la 25.420 euro. Pentru fanii diesel, socotelile pornesc de la 22.630 euro cu TVA.

  • MINI Cooper: 20.894 Euro cu TVA (16.850 Euro fără TVA)
  • MINI Cooper S: 25.420 Euro cu TVA (20.500 Euro fără TVA)
  • MINI Cooper D: 22.630 Euro cu TVA (18.250 Euro fără TVA)

Întreaga tehnologie ascunsă sub caroserie este nouă, de la platforma modulară UKL1, până la sistemele multimedia sau de asistență de ultimă generație și motorizările revoluționare cu trei cilindri, echipate cu cele mai noi inovații tehnice ale momentului: injecție directă, supraalimentare turbo, Valvetronic și admisie variabilă.

Inițial, Mini va putea fi comandat în două variante pe benzină (1.499 cmc/L3/136 CP, 1.998 cmc/L4/192 CP) și una diesel (1.499 cmc/L3/116 CP). Standard se oferă o cutie manuală cu șase trepte, iar opțional, una automată, tot cu șase trepte, ambele complet noi, mai ușoare și mai precise. Toate versiunile sunt echipate cu sistem start&stop și îndeplinesc normele de poluare Euro6, astfel că timbrul de mediu va fi gratuit la prima înmatriculare.

mini

Noul Mini este mai lung cu 98 mm (3.821 mm), mai lat cu 44 mm (1.727 mm) și mai înalt cu 7 mm (1.414 mm) în comparație cu predecesorul său. Spațiul interior va fi mult mai generos decât în prezent, iar portbagajul oferă un volum de încărcare de 211 litri (+51 litri). Bancheta dispune, în premieră, de spătar cu unghi de înclinare variabil.

În premieră, va putea fi comandată o suspensie adaptivă (Dynamic Damper Control) și Driving Modes, un sistem similar lui Driving Experience de la BMW, ce schimbă caracteristicile motorului, răspunsul pedalei de accelerație, tăria amortizoarelor. Lumina ambientală, cadranele de bord, precum și conturul iluminat al display-ului central își vor schimba și ele nuanța, în funcție de modul ales de șofer: albastru în MID mode, roșu în SPORT mode și, evident, verde în GREEN mode.

Sistemul de infotainment bazat pe celebrul iDrive de la BMW poate fi echipat cu un display color de 8.8 inci, oferind pe lângă aplicațiile dedicate Mini Connected, suport pentru smartphone-urile cu sisteme de operare Android și iOS.

Farurile pot fi comandate în versiune full LED, astfel că noul Mini devine primul model din segmentul său care oferă această tehnologie. Tot în premieră, se oferă head-up display, sistem de parcare automată și câteva programe de asistență moderne: avertizare pentru coliziuni iminente și frânare automată inițială, activare/dezactivare automată pentru faza lungă, detectare a semnelor de circulație, capotă activă și cruise control adaptiv, bazat pe camere video.

Vor fi disponibile cinci culori pentru caroserie și două nuanțe contrastante gratuite pentru plafon: alb și negru. Noile modele Mini Cooper și Cooper S sunt echipate exclusiv cu jante din aliaj, diametrul acestora variind între 15 și 18 inci.

Displaying 1 Comments
Have Your Say

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>