autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, mai 30th, 2012

Motoare mai eficiente şi suspensie pneumatică, pentru utilitara Renault Master

Liderul pieţei europene de utilitare uşoare (LCV), Renault a anunţat revizuirea motorului diesel 2.3 dCi de pe Renault Master, în sensul diminuării consumului de carburant şi al emisiilor de noxe, şi introducerea unor noi echipamente, precum suspensia spate pneumatică.

Dezvoltat special pentru Master încă de la lansarea noului model, din 2010, motorul M9T a fost pus la dietă de către inginerii uzinei din Cléon (Franţa), pentru a i se scădea consumul, cu 0.6 litri/100 km, şi emisiile de CO2, cu 16 g/km. “Operaţia” a reuşit, în mare, prin îmbunătăţirea sistemului de management termic şi schimbarea pompelor de servo şi de ulei. De asemenea, maşina a fost “încălţată” cu pneuri speciale, care scad consumul, datorită unui coeficient de frecare mai redus. Conform calculelor specialiştilor, în cazul unui Master L2H2 dCi 125 de 3.5 tone, de exemplu, noul motor ajută la economisirea a peste 500 de euro, în trei ani de exploatare. Mai mult, din acest moment, motorul 2.3 dCi este disponibil în trei variante de putere pentru Master: 100 CP, 125 CP şi 150 CP.

În ceea ce priveşte celelalte îmbunătăţiri, Renault Master 2012 se laudă, în primul rând, cu un sistem pneumatic de suspensii, oferit opţional pentru majoritatea versiunilor cu tracţiune faţă, indiferent de tipul de carosare (dubă, cabină simplă şi şasiu, cabină dublă, cabină şi platformă). Avantajul? Suspensia pneumatică menţine garda la sol constantă şi corectează diferenţa de nivel dacă, de exemplu, maşina e încărcată mai mult pe stânga, decât pe dreapta. De asemenea, sistemul permite înălţarea sau coborârea gărzii la sol, facilitând operaţiunile de încărcare/descărcare. Iar, în al doilea, cu un echipament de remorcare, disponibil pentru versiunile cu osie dublă şi tracţiune spate (propulsie), cu o capacitate de 3.5 tone (mai mare cu 500 kg decât în cazul Mater-ului actual).

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>