autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, apr. 17th, 2012

Morgan Plus E – “Bătrânica” curentată

Istoria micuţului şi reputatului constructor britanic Morgan ne face să călătorim în timp până la începutul secolului XX, când, în 1910, a fost fondată compania, de către Harry Frederick Stanley Morgan, iar pe poarta fabricii din Malvern a ieşit primul “three-wheeler“. De ce “three-wheeler”? În primul rând, pentru că arhitectura cu trei roţi, cu două în faţă şi una în spate, a făcut ca modelul să fie catalogat în Marea Britanie drept motocicletă, scăpând astfel de taxele impuse automobilelor.

Apoi, pasul către maşină a fost făcut de Morgan în 1936, cu modelul “4-4” (“4/4”, mai târziu), care se fabrică şi în ziua de astăzi, cu un design aproape neschimbat din anii 1950. Următoarea evoluţie poate fi considerată dezvoltarea modelului Aero 8, un “supercar” cu un design “vechi” şi, în acelaşi timp, contemporan, lansat în anul 2000, care, graţie V8-ului, de 4.8 litri şi 367 CP (BMW), şi a şasiului uşor, din aluminiu, face suta în 4.5 secunde şi atinge o viteză maximă de peste 270 km/h. Iar anul acesta, în cadrul Salonului Auto de la Geneva 2012, Morgan a făcut un nou pas istoric, către maşina electrică, testând piaţa cu prototipul Plus E.

Plus E este o maşină 100 electrică, ascunsă sub haina tradiţională a Morgan-ului Plus 8 (denumire ce vine de la motorul BMW V8 al modelului obişnuit) şi dezvoltată împreună cu specialiştii de la Zytek şi Radshape. Inima “bătrânicii curentate” este un motor electric Zytek, ce produce 95 CP şi un cuplu de 300 Nm, disponibil de la zero, la turaţia maximă. Agregatul este montat în “tunelul” de transmisie central şi legat la o cutie de viteze manuală, cu 5 trepte, puterea fiind distribuită către puntea spate.

Chiar dacă nu se ridică la nivelul lui Plus 8, performanţele lui Plus E nu sunt de neglijat. Morgan cotează acceleraţia 0-100 km/h la circa 6 secunde şi viteza maximă, la 184 km/h. Iar autonomia, extrem de importantă în cazul maşinilor electrice, ajunge la 200 de kilometri, ceea ce, la prima vedere, ar putea părea suficient pentru deplasările cotidiene, dar Morgan nu a spus nici un cuvânt despre timpul de încărcare al bateriilor.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>