autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, Noi 7th, 2013

Mașina de 1,1 litri: Volkswagen Twin-Up, primul hibrid diesel-electric de clasă mini

Volkswagen a prezentat Twin-Up, o versiune hibridă a celui mai mic model din gama constructorului german. Sistemul de propulsie diesel-electric este identic cu cel folosit de supereconomicul XL1, consumul mediu fiind estimat la doar 1,1 l/100 km.

Mai greu cu 410 kg decât XL1 (1.205 kg), noul Twin-Up va primi o baterie Li-Ion mai mare, cu capacitatea de 8,6 kWh, precum și un motor electric de 50 CP, mai puternic cu 20 CP. Rezervorul va fi și el mai generos, capacitatea acestuia urmând să crească de la 10 la 33 litri.

Un TDI bi-cilindru de 800 cmc și 50 CP lucrează în tandem cu motorul electric, montat între micul diesel termic și transmisia DSG cu șapte trepte și dublu ambreiaj, puterea combinată a ansamblului hibrid fiind de 74 CP, iar cuplul maxim, de 217 Nm. Sprintul de la 0 la 100 km/h este estimat la 15,7 secunde, iar viteza maximă, la 162 km/h.

Conform datelor oficiale, Twin-Up poate atinge o viteză maximă de 140 km/h în modul de rulare hibrid, respectiv 125 km/h, în cel pur electric. Autonomia maximă în modul de rulare exclusiv electric este de 50 kilometri.

Aflat încă în faza experimentală, VW Twin-Up va fi lansat la Salonul Auto de la Tokyo. Dacă va primi undă verde, modelul de serie ar putea sosi peste aproximativ doi ani.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>