autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, dec. 17th, 2013

Mașina Anului în România 2014 este Renault Captur

Mașina Anului în România 2014 este Renault Captur, în urma votului acordat de membrii juriului, depășind la mică distanță mașina de pe locul al doilea, Peugeot 308 . Pe locul 3 s-a clasat Skoda Octavia.

Competiția Mașina Anului în România, organizată de Asociația Presei Auto din România, a ajuns la ediția cu numărul 15, fiind organizată fără întrerupere începând din 1998. Primul automobil care a primit această distincție a fost Ford Focus, care a devenit ulterior și Car of the Year, atât în Europa, cât și în SUA.

Juriul acestui concurs este format din jurnaliști de specialitate de la diferite publicații cu profil auto, la care se adaugă specialiști ai APAR. Mașinile eligibile sunt automobilele lansate pe piața din România, în anul în care se desfășoară concursul. Pe baza votului membrilor juriului, sunt desemnate mașinile finaliste, care participă apoi la o ultimă sesiune de teste. Finala propriu-zisă găzduiește, pe lângă testele cu mașinile finaliste, voturile juriului, pe baza unui sistem asemănător celui de la Car of the Year. Astfel, fiecare mașină primește un număr fix de puncte (15, 11, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1), fără ca două mașini să primească același număr de puncte de la un membru al juriului.

Mașina Anului 2014, Renault Captur, a primit 155 de puncte de la juriu, cu 6 notări maxime de 15 puncte acordate de jurnaliști. Peugeot 308 a primit 154 de puncte, cu doar 4 note maxime de 15 puncte. Skoda Octavia a primit 131 de puncte, din care două note maxime.

De menționat că două dintre mașinile calificate în finală, Toyota Auris și Nissan Note, nu s-au mai prezentat la sesiunea de teste, fără motivație. Juriul a punctat cele două mașini în conformitate cu regulamentul și convingerile personale, pe baza testelor anterioare.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>