autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: vin, nov. 15th, 2013

Maserati Ghibli a fost lansat oficial pe piața din România

Maserati Ghibli a fost lansat oficial de importatorul Autoitalia, în cadrul unui eveniment monden la care au fost invitate mai multe vedete și clienți ai companiei, alături de presa de specialitate. Noul model se înscrie în gama de automobile de lux sport, având însă trăsături preluate de la mai multe segmente.

Din punct de vedere tehnic, Maserati Ghibli este primul model care utilizează noua platformă premium a grupului Fiat – Chrysler, o platformă pentru clasele superioare, pe care se vor regăsi atât modele Alfa Romeo, cât și Chrysler. Platforma se caracterizează printr-o lungime specifică clasei E, acolo unde se află modelele concurente Audi A6, BMW Serie 5 și Mercedes E Class (și derivatele acestora), dar și prin tracțiune spate sau integrală și motor amplasat în față.

Din punct de vedere al poziționării, avem două puncte importante pentru Ghibli: unul este faptul că prin dimensiuni și preț va fi cel mai accesibil Maserati, iar prin echiparea pentru prima dată în istoria mărcii cu un motor diesel, așezarea sa ca model entry-level (dacă se poate spune așa despre un automobil de peste 60.000 de euro) este confirmată, fiind vizați clienții pragmatici, care își doresc o mașină executive, dar care nu mai sunt satisfăcuți de mărcile germane. Este practic un proces invers pe care marca italiană l-a făcut în raport cu mărcile Audi, BMW sau Mercedes-Benz, dar și cu Porsche, care a intrat pe teritoriul Maserati cu modelul Panamera.

Revenind la Ghibli, acesta se află acum și în oferta din România a mărcii Maserati, prețul său de pornire fiind de 67.700 de euro, pentru echiparea de bază care include primul motor diesel al mărcii, un V6 de 3 litri și 275 CP, în timp ce cel mai ieftin motor pe benzină este tot un motor V6, de 3.0 litri, dar de 330 CP, la 69.700 euro. O versiune mai puternică a acestui motor este disponibilă pentru versiunile superioare, inclusiv cea cu tracțiunea integrală Q4.  Raportat la preț, competiția directă pe care acest model o are este dezechilibrată. Dacă Audi A7, de exemplu, costă circa 54.000 de euro, adică cu peste 10.000 de euro mai ieftin, BMW are atât un Seria 5 GT, la circa 60.000 de euro, dar și Seria 6 Gran Coupe, la peste 80.000 de euro.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>