autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, Mar 6th, 2013

Kia Provo, conceptul care anunţă rivalul coreean al lui Mini

Vedeta standului Kia de la Geneva este conceptul Provo, prototip ce anunţă intrarea companiei coreene în segmentul tot mai aglomerat al modelelor de oraş cu pretenții sportive, dominat de Mini.

Descris drept un “concept sportiv urban”, Provo inspiră viteză și energie din orice l-ai privi și atrage atenția prin grila impozantă tiger nose și trăsăturile agresive care ne trimit cu gândul la o mașină sport autentică.

Cu un profil dinamic de coupe, o lungime de 3,88 metri şi o caroserie în trei portiere, Kia Provo îşi propune să ofere o alternativă sportivă, dedicată clienţilor tineri, cu spirit de aventură. Cel mai probabil, viitoarea versiune de serie nu se va îndepărta prea mult de liniile conceptului, urmând să renunţe la jantele supradimensionate şi elementele “strălucitoare”, tipice unui show-car.

Propulsia nu este una convențională. Un motor de 1.6 litri și 204 CP, același turbo prezent și pe noile Kia Cee’d/pro_cee’d GT, este asistat de o unitate electrică capabilă să dezvolte 45 CP, putere transmisă exclusiv punții din spate. Micul motor electric poate funcționa și independent de cel clasic, la simpla apăsare a unui buton. Transmisia este asigurată de o cutie cu dublu ambreiaj și șapte trepte, dezvoltată in-house de Kia.

Interiorul apelează la un stil minimalist, axat pe finisarea fără cusur şi simplitatea comezilor intuitive, dispuse la îndemâna şoferului. Instrumentele de bord clasice au fost înlocuite cu un display configurabil în trei setări diferite, intitulate Normal, Cruise și Track. În ultimul mod, un turometru supradimensionat este încadrat de timpul fiecărui tur de circuit și, bineînțeles, harta pistei.

Potrivit bursei zvonurilor, debutul modelului de serie ar putea avea loc destul de repede, chiar în toamna acestui an, la Salonul Auto de la Frankfurt.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>