autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, Apr 22nd, 2013

Kia a lansat sub-brandul Horki, dedicat exclusiv pieţei din China

Kia îşi îndreaptă atenţia spre China, noul tărâm al făgădunţei pentru marii constructori auto, lansând un sub-brand complet nou, dedicat exclusiv pieţei din ţara Marelui Zid. Botezat Horki, acesta va comercializa modelele produse din 2015 de joint-venture-ul Dongfeng Yueda Kia.

Denumirea mărcii combină termenii chinezi “armonie” şi “şofat”, sugerând, astfel, plăcerea pură de a conduce. Noul brand va răspunde cerinţelor specifice ale clientelei locale, urmând să co-existe pe piaţa chineză cu marca-mamă Kia, adresată celor aflaţi în căutarea unui plus de stil şi sportivitate.

Primele maşini produse sub sigla Horki vor ajunge pe piaţă în a doua jumătate a lui 2015, iar primul model din gama constructorului mixt ar putea fi un sedan de dimensiuni compacte, bazat pe conceptul prezentat zilele trecute la Salonul Auto de la Shanghai. Acesta va fi animat de un sistem de propulsie hibrid şi va fi construit pe platforma actualei generaţii Cerato/Forte.

Joint-venture-ul dintre Dongfeng, Yueda şi Kia a fost creat în 2002 şi deţine, în prezent, două uzine, situate în regiunea Yancheng, la nord de Shanghai, capacitatea maximă de producţie urmând să atingă aproximativ 730.000 de unităţi pe an, odată cu deschiderea celei de-a treia fabrici. Anul trecut, Dongfeng Yueda Kia a vândut 480.000 de maşini.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>