autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, mai 15th, 2012

Infiniti FX – 30d GT Premium (2008 – prezent)

După patru ani de la debutul comercial în Europa, Infiniti revigorează cel mai important și vândut model al gamei în Europa. O zi în Germania alături de gama Infiniti FX 2012. Infiniti FX, cea de a doua generație, a debutat în martie 2008 la salonul auto de la Geneva. Iar comercializarea a început în luna iunie a aceluiași an. Infiniti FX a fost elementul cheie al lansării mărcii în Europa. Până acum patru ani Infiniti era o marcă exotică în Europa. Prima generație FX a aterizat și pe meleagurile noastre, fiind importată din America.

Istorie

Prima generație, nume de cod S50, a fost lansată în 2003 și a fost produs până în 2008. Au existat două motorizări în ofertă. Infiniti FX 35 avea sub capotă un propulsor V6 de 3,5 litri care dezvolta 280 CP. A fost oferit în versiune cu tracțiune spate sau integrală și echipat cu o cutie de viteze automată cu cinci trepte. Ajungea la 100 km/h în 7,1 secunde și avea o viteză maximă limitată electronic de 220 km/h. Vârful de gamă, FX45, era echipat cu un propulsor V8 de 4,5 litri care dezvolta 320 CP. Avea o viteză maximă limitată electronic la 233 km/h și ajungea la 100 km/h în 6,3 secunde. A doua generație a debutat în Europa. La debutul comercial au fost disponibile două versiuni: FX 37 și FX 50. Pe alte piețe fiind disponibil și o motorizare V6 de 3,5 litri. În 2010 a fost introdus FX30d, propulsat de noul motor V6 diesel de 3 litri, devenind precursorul unei familii de modele Infiniti diesel destinate Europei.

Design

Modificările caroseriei se limitează la partea frontală a maşinii. Grila cu arc dublu, specifică mărcii Infiniti, a fost redesenată subtil în părţile laterale, formând o linie nouă puternică, ce conectează grila mai clar de aripi şi capotă. Practic vorbim despre o evoluție a designului Infiniti, noua linie a limbajului estetic debutând în 2009 pe conceptul Essence. Noul limbaj de design a debutat pe un model de serie odată cu lansarea lui Infiniti M. Acum a venit vremea lu FX să primească noua identitate. A fost redesenat și spoilerul față, iar luminile de ceață integrate în acesta sunt încadrate de un ornament cromat sub formă de lacrimă.

La exterior mai bifăm introducerea în ofertă a noii nuanțe Iridium Blue disponibilă doar pentru gama FX. Apropo, culoarea mai este disonibilă pe Nissan GT-R. Versiunile GT și GT Premium au primit jante de 20 inch cu un design nou. Pentru versiunile S și S Premium, Infiniti oferă jante noi cu cinci spițe duble de 21 inch. La interior s-au operat modificări discrete, doar un client de FX le-ar remarca imediat. Printre modificările-cheie aduse modelului FX al anului 2012 se numără trecerea de la roşu la alb în cazul acelor cadranelor şi utilizarea unei iluminări albe noi pentru panoul computerului de bord

Confort

La acest capitol crossover-ul celor de la Infiniti stă destul de bine. Calitatea materialelor era bună și înainte de acest update, dar acum niponii au adus un plus prin atenția acordată detaliilor care generează o stare mult mai agreabilă la bord. Poziția la volan este înaltă, scaunele față sunt generos dimensionate, chiar și o persoană corpolentă va găsi susținere în aceste scaune. Interiorul lui FX este ușor atipic dacă îl raportăm la cel al unui SUV clasic. Niponii nu au dorit spațiu, au dorit un crossover cu un interior sportiv, așadar locurile față au ceva din cockpit-ul unui model de curse. Ai o senzație de organic, totul se mulează în jurul tău, parcă ai fi într-un sac de dormit uriaș. Personal am apreciat faptul că designerii niponi au păstrat linia planșei de bord și în același timp nu au aglomerat-o cu alte comenzi. Privite de pe locurile față, locurile spate par meschine, dar descoperi că sunt suficient de spațioase pentru o peroană de 1,90 metri. Totuși linia exterioară sportivă care aduce aminte de un coupe își cere tributul cînd vine vorba de volumul portbagajului. Acesta are doar 410 litri și se poate ajunge la 1.305 litri prin rabatarea banchetei spate.

Funcționalitate

Ergonomia postului de conducere este bună, chiar și accesul la comenzile computerului de bord amplasate în lateralul ceasurilor de bord. De asemenea comenzile amplasate pe tunelul median și consola centrală sunt ușor accesibile. Trebuie să te întinzi puțin pentru a accesa comenzile sistemului infotainment. Clapetele din magneziu amplasate în spatele volanului sunt generos dimensionate, poate cele mai mari întâlnite până acum. Sunt fixe, dar dimensionarea lor permite la nevoie shimbarea unei trepte și pe viraje. Conectivitate pentru toată lumea la bordul lui FX, iar sistemul de sunet merită o mare bilă albă. În cazul versiunilor Premium, Infiniti oferă în dotarea standard AVM – Around View Monitor. Un sistem compus din patru camere video care compun pe display-ul central o imagine a ceea ce este în jurul mașinii. Extrem de util sistemul în cazul unor manevre în spații înguste sau la parcările unde spațiul este limitat.

Performanțe

O zi alături de gama Infinit FX 2012. Prea mulți kilometri nu am devorat la bordul modelelor FX. Au fost aproape 100 km la volanul unui FX 50S Premium plus încă vreo 60 alături de un FX30d GT Premium. Traseul a fost generos din toate punctele de vedere, a inclus atât o secțiune de autostradă germană fără limită de viteză cât și drumusi secundare extrem de virajate.

La bordul lui FX50S ești cucerit din primele momente de coloana sonoră oferită de propulsorul V8 de 5.026 cmc. Un agregat care dezvoltă 390 CP la 6.500 rpm și 500 Nm la 4.400 rpm. Puterea este trimisă celor două punți prin intermediul unei transmisii automate cu 7 trepte cu comandă electronică, cu mod manual şi cu padele din magneziu. În modul automat cutia lucrează bine, rare sunt momentele în care nu este intuitivă. Totuși în modul manual cutia se dovedește ușor lentă, ai nevoie de o minimă perioadă de acomodare cu răspunsul acesteia. Deși vorbim de un SUV/ Crossover cu o masă de peste 2 tone, FX50S ajunge la 100 km/h în 5,8 secunde și are o viteză maximă de 250 km/h. Pe autostradă am ajuns la 240 km/h fără nici un efort. Consumul în cazul unui regim sportiv a fost de aproximativ 18 litri, dar atunci când ne-am liniștit a ajuns undeva pe la 12 litri.

FX30d se laudă cu un propulsor diesel V6 de 2.993 cmc care dezvoltă 238 CP la 3.750 rpm și un culu motor de 550 Nm disponibil de la 1.750 rpm. Valoarea uriașă a cuplului motor disponibilă de la un regim atât de coborât contribuie din plin la un confort sporit în utilizare. Practic ai resurse în orice moment. FX30d ajunge la 100 km/h cu start de pe loc în 8,3 secunde și are o viteză maximă de 212 km/h. Am fost plăcut surprins de consum, o valoare mai mare de 10 litri nu a fost afișată de computerul de bord în condițiile în care am ajuns și pe la 220 km/h pe autostradă. În același timp pe secțiunea virajată, propulsorul diesel s-a dovedit mai prezent.

Manevrabilitate

Vorbim despre un SUV, crossover de clasă mare cu o masă de peste 2.100 kg, doar versiunea FX37 având 2.012 kg. Suspensia față este independentă, braţe oscilante cu arcuri elicoidale, amortizoare, bară stabilizatoare. Versiunile S şi S Premium oferă control activ al ratei de amortizare (CDC – Continuous Damping Control). Suspensia spate independentă, multilink, amortizoare Dual Flow Path (DFP), bară stabilizatoare. Versiunile S şi S Premium oferă control activ al ratei de amortizare (CDC – Continuous Damping Control) şi direcţie activă spate (RAS – Rear Active Steering). Versiunea FX37 nu poate fi echipată cu direcție activă spate. Sistemul de frânare este format din discuri ventilate de 355 mm și etriere cu patru pistonașe pentru puntea față și discuri de 350 mm și etriere cu două pistonașe pentru puntea spate.

Din punct de vedere a ținutei de drum gama FX nu oferă surprize. Sistemul de tracțiune integrală lucrează bine, reușește să camufleze în bună măsură masa mașinii. Un mic minus pentru asistarea variabilă a direcției, în cazul unei evoluții pe o secțiune virajată demultiplicarea nu este mereu intuitivă, sunt momente în care descoperi la mijlocul virajului că trebuie să faci corecții pentru a înscrie mai mult mașina pe viraj. Sistemul de frânare este de încredere, inițial am avut rezerve ținând cont de masa mașinii. Oferă și o bună stabilitate pe frânare.

Tehnologie

Infiniti este destul de generos din acest punct de vedere. Transmisia automată cu 7 trepte este echipată și cu un convertizor de cuplu motor. În dotarea de serie mai găsim: faruri adaptive bi-Xenon, cameră marşarier şi senzori de parcare, hayon electric, dispozitiv Music Box de 2 GB cu unitate CD şi sistem audio cu 7 difuzoare, vopsea „auto-cicatrizantă” rezistentă la zgârieturi (Scratch Shield), sistem de monitorizare a presiunii din anvelope, șase airbag-uri, tetiere active faţă. Pentru nivelurile de echipare S și S Premium, FX primește în dotarea standard – direcţie activă spate (RAS – Rear Active Steering), suspensie cu control activ al ratei de amortizare (CDC – Continuous Damping Control). Opțional se mai poate comanda – sistem de prevenire a depăşirii benzii, Intelligent Cruise Control cu sistem de urmărire la viteză redusă, sistem de avertizare în cazul unei coliziuni frontale, Intelligent Brake Assist (IBA), Monitor vedere perimetrică (AVM – Around View Monitor) cu senzori de parcare faţă şi spate și sistemul Connectiviti+ care combină un sistem Bose® Premium Sound System cu 11 difuzoare şi sistem de navigaţie cu hard-disc de 30 GB într-un pachet extrem de bine integrat cu o mulţime de funcţii speciale, precum informaţii din Ghidurile Michelin.

Siguranță

Cei de la EuroNCAP au invitat crossover-ul nipon în 2009 la o sesiune de teste. Gradul de protecție general este de 86 pentru adulți, copii beneficiază de un grad de protecție de 77. FX vine în dotarea de serie cu șase airbag-uri( două frontale, două laterale și cortine). Iar în funcție de nivelul de echiparea FX mai beneficiază de o serie de sisteme care ajută șoferul în situații limită.

Concurență

Infiniti FX este o apariție exotică în segment. Poate fi considerat o opțiune atât la jucătorii clasici din gama premium – Mercedes Benz ML, BMW X5 sau Audi Q7. Totuși niponii pun accent pe sportivitate, dinamică – cel puțin declarativ. Așadar concurenți direcți am identifica în BMW X6, Range Rover Sport și Porsche Cayenne. Cel mai ieftin FX este cel echipat cu propulsorul diesel – 62.013 euro cu TVA inclus. Versiunea FX37 are un preț de pornire de 62.550 euro, în timp ce vârful de gamă – Infiniti FX50 are un preț de bază de 80.575 euro.

Costuri

Prețul de achiziție pentru un Infinit FX poate fi considerat mare la prima vedere. În schimb echiparea de serie este extrem de bogată, ceea ce reprezintă un atuu la revânzare. Noi recomandăm versiunea diesel. Cea mai ieftină din gamă, în versiunile superioare de echipare oferă acces la toate opționalele.

Concluzie

A doua generație FX de la Infiniti a ajuns oarecum la jumătatea carierei și evident a beneficiat de un update. Unul care la prima vedere pare mai mult decât discret. La exterior vorbim de o aliniere a designului la noul limbaj promovat prin ultimile concepte prezentate la salon. Interiorul a evoluat mult la nivelul atenției acordate detaliilor, lucru care contribuie subliminal la o stare de bine accentuată. Dacă iubiți benzină, oferta de propulsoare este interesantă. Aici mai adăugăm și seria limitată FX Vettel Edition de 420 CP. Dacă sunteți amator ar trebui să vă grăbiți, caietul de comenzi a fost deschis iar pentru Europa sunt rezervate 50 exemplare. Noi am fost cuceriți de agregatul diesel.

1. Istoric 8,5

2. Design 9,5

3. Confort 9,5

4. Funcționalitate 9

5. Performanțe 9

6. Manevrabilitate 9

7. Siguranță 10

8. Tehnologie 9,5

9. Concurență 8,5

10. Costuri 9

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>