autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: sâm, Mar 3rd, 2012

Hyundai i30 – 1.6 diesel (2012 – prezent)

Coreenii de la Hyundai încearcă să cucerească o cotă cât mai mare de piață în segmentul mașinilor compacte, unul dintre cele mai căutate de clienții europeni. Dificila sarcină a fost pusă în seama modelului i30, un hatchback pentru care întreaga activitate de dezvoltare a fost derulată în Europa.

Istorie

Puține mărci au curajul de a emite pretenții în segmentul C al pieței europene. Volkswagen Golf, Ford Focus sau Opel Astra sunt modelele care domină această clasă de ani buni și nimic nu pare să le stea în cale. Nici chiar celelalte mărci europene de prestigiu nu au reușit să producă un rival serios, în ciuda faptului că, de fiecare dată când lansează un nou model destinat acestei zone a pieței se întrec în declarații războinice. Unii, așa cum este cazul Fiat, cu Bravo, au renunțat complet la luptă anunțând stoparea producției modelului. Ei bine, nu acesta este și cazul grupului Hyundai-KIA. După ce s-au instalat cu arme și bagaje în mijlocul Europei – prin centrele de design de la Russelsheim și Frankfurt, cel de inginerie de la Russelsheim și uzinele din Cehia și Slovacia – coreenii dau asalt după asalt, cu fiecare nou model în parte, punând o presiune tot mai mare pe constructorii europeni consacrați.

Coreenii par să încerce o cu totul altă abordare mizând în special pe sedanul Elantra în est și pe i30 în vest. Acesta din urmă a ajuns rapid la a doua generație, mai rapid decât sunt obiceiurile în industrie.

Design

În materie de design, vehiculul are atuul modernismului, dar se bazează și pe elemente sculpturale. Chiar dacă există voci care îl consideră „prea încărcat”, laudele nu au încetat să curgă după prezentarea oficială de la Frankfurt Motor Show. „Când am desenat noul i30, am folosit linii puternice și fluide pentru a sculpta o mașină cu un design atletic, ce ofera un sentiment de mișcare constantă, chiar și când stă pe loc. Puteți observa că am optat pentru o postură curajoasă, ce transmite o atitudine îndrăzneață prin caracteristici sportive și proporții dinamice. Din acest punct de vedere, mașina este foarte apropiată de noul i40, iar noi ne dorim ca oamenii să recunoască ADN-ul Hyundai în ambele modele”, a afirmat Thomas Bürkle, designer șef al Centrului Tehnic Hyundai Europa.

Cert este că, grație liniilor unduitoare care străbat întreaga caroserie dar și părții frontale în două interpretări, i30 pare mult mai modern decât majoritatea concurenților săi.

Confort

În interior, ambianța este dominată de noi materiale și culori, dar plusul de atractivitate vine și grație bordului aerisit și, totodată, bine dotat. La volan, de exemplu, șoferii beneficiază de noua opțiune Flex Steer cu trei moduri de operare, Confort, Normal și Sport. Sistemul poate fi folosit pentru a modifica nivelul de asistență. E drept că modul Confort are o utilitate redusă fiind mult prea lax pentru a oferi suficient feedback. Un ecran TFT Supervision este disponibil, oferind informaţii atât despre vehicul cât şi despre sistemul audio. Printre sistemele prezente în habitaclu se numără şi sistemul de climatizare cu două zone, iar senzația de spațiu este sporită prin adăugarea unei trape panoramice. De altfel, în privința spațiului pus la dispoziția ocupanților, noul i30 reprezintă cu adevărat o evoluție față de modelul precedent. Lungimea totala (4.300 mm) și lățimea (1.780 mm) au crescut, în timp ce înălțimea a fost redusă (1.470 mm), generând proporții exterioare mai sportive fără a compromite funcționalitatea. Portbagajul noului i30 are o capacitate de 378 de litri fără a rabata bancheta spate – cu 10 mai mult decât a modelului precedent.

Performanțe

Noua generatie a modelului i30 va fi disponibilă în trei versiuni de motorizare alimentate cu benzină și trei versiuni diesel, cu puteri de la 90 la 135 CP. Ambele variante de combustibil joacă un rol semnificativ în segmentul C din Europa, motoarele diesel reprezentând în prezent 52, iar cele pe benzină 43 din vânzări. Hyundai previzionează că motorul diesel de 1.6 litri cu turbina cu geometrie variabila (VGT) ‚U-II’ va fi cel mai popular din gamă. Acest propulsor generează 128 CP la 4.000 rpm, o acceleratie 0-100 km/h în 10.9 secunde și o viteză maximă de 197 km/h. Și motoarele alimentate cu benzină oferă un echilibru între performanță si economie. Spre exemplu, noua generatie i30 poate fi comandată cu motorul 1.6 Gamma GDI (injecție directă), o unitate de 1.591 cmc care generează 135 CP și cuplu de 164 Nm.

Modelul testat, dotat cu propulsorul diese de 1.6 litri care dezvoltă 110 CP, a arătat o stablitate mult peste media clasei rivalizând din acest punct de vedere chiar cu liderii, însă „gâtuirea” propulsorului, prin intermediul etajării treptelor în cutia automată, pentru a genera un consum cât mai redus poate dezamăgi unii doritori. Aceștia au însă la dispoziție selectarea manuală a treptelor grație căreia pot obține un răspuns mai rapid la comenzi și, în consecință, un comportament mai sportiv al vehiculului.

Costuri

Deși nu poate emite încă pretenții în fața unor modele precum VW Golf sau Ford Focus, Hyundai i30 devine, de la o generație la alta, tot mai aproape de cerințele clienților europeni, iar aspectul exterior, mult mai modern decât al majorității competitorilor din segment, poate atrage o parte importantă dintre cumpărătorii care, până nu demult, nici nu luau în calcul achiziționarea unui model al mărcii coreene. Conform oficialilor Hyundai România, prețul de bază al noului i30 va fi, la noi, de 10.880 de euro fără TVA. Pentru această sumă, aceștia vor primi un vehicul dotat cu propulsorul de 1.4 litri alimentat cu benzină, care are în linia de echipare aer condiționat, direcție cu trei moduri de setare, închidere centralizată cu telecomandă și alarmă, radio-CD cu MP3 player, ESP, șase airbag-uri, geamuri electrice față, oglinzi acționate electric, transmise manuală cu șase trepte și asistență la urcarea în rampă.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>