autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, Noi 4th, 2015

Hyundai a lansat oficial Genesis, marca premium a grupului

Compania coreeană Hyundai a lansat oficial Genesis,  marca premium a grupului, după modelul japonezelor Lexus și Infiniti, lansate inițial pe piața americană pentru a concura cu europenele Mercedes-benz, Audi și BMW.

Numele Genesis a fost preluat de la sedanul de clasă medie cu pretenții premium, care există în portofoliul Hyundai începând cu 2008. Speculații și informații neoficiale desrpe transformarea Genesis în marcă premium au existat încă din perioada primei generații a acestui model, însă este foarte posibil ca criza economică să fi amânat planurile companiei coreene până în acest moment, când lucrurile stau mult mai bine, mai ales pe piața din SUA.

Hyundai Motor a anunțat că Genesis va avea o gamă de 6 modele, ce vor fi lansate începând de luna viitoare și până în 2020. Gama va include și un crossover și un SUV. Numele lor vor fi alfanumerice, de tipul G90, G80, G70 etc. Primele vor fi G80 și G90, actualele Genesis și Equus, care vor fi rebranduite.

Una dintre trăsăturile esențiale ale noii mărci va fi designul, distinctiv și diferențiat de cel al Hyundai. Pentru acest scop a fost creată Divizia Prestige Design, ce va fi condusă începând de anul viitor de Luc Dncerwolke, care anterior a lucrat sub bagheta lui Peter Schreyer la Audi, Bentley, Lamborghini, SEAT și Skoda. Luc Donckerwole va conduce și Centrul de Design al Hyundai Motor, sub supervizarea președintelui Peter Schreyer.

Țările care se vor bucura de primele modele Genesis sunt și cele care pot asimila mult mai ușor un brand nou: Coreea, China, Orientul Mijlociu și SUA.

Nu există, deocamdată planuri referitoare la o nouă rețea de dealeri și showroom-uri, astfel că modelele Genesis vor fi vândute de dealerii Hyundai.

Peter Schreyer a declarat într-o conferință de presă că utilizarea unei platforme cu tracțiune spate va permite crearea unui design „crucial” pentru o marcă premium.

Deocamdată nu au fost comunicate date despre strategia pe termen lung a mărcii Genesis, dar dacă analizăm istoria Lexus, nu putem anticipa un viitor prea optimist. Lexus este o marcă artificial creată în 1989 de Toyota și care, după 35 de ani, vinde 500.000 de unități anual, în comparație cu cele 1,7 – 1,8 milioane de automobile pe care le vând mărcile germane, care au o istorie de peste 100 de ani. De altfel, vânzările Lexus și Infiniti se bazează foarte mult pe piața americană, acolo unde au „imitat” inițial produsele Mercedes și BMW. Analiștii americani vorbesc despre un risc major pe care și-l asumă Hyundai, care ar putea să nu mai vândă la fel de multe Genesis după ce modelul se va despărți de Hyundai.

În Europa, grupul PSA Peugeot Citroen a lansat propria marcă premium, DS, după același sistem, de desprindere a unor modele într-un subbrand. Renault are, de asemenea un astfel de plan, cu marca Alpine. Toate aceste mișcări de marketing vin ca urmare a unor studii realizate la nivel global de companii specializate, studii ce arată că există o cerere tot mai mare de mașini premium și de lux, în special în țările emergente, așa numitele BRICS.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>