autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, Iul 31st, 2014

Grupul PSA Peugeot-Citroen revine pe profit, după trei ani de cădere liberă

Grupul PSA Peugeot-Citroen a redevenit o companie profitabilă, după trei ani de cădere liberă. Primul semestru a adus pentru concernul francez un profit operațional de șapte milioane de euro, în contrast cu pierderile de 538 milioane de euro, raportate în aceeași perioadă a anului trecut.

Dacă francezii vor aplica planul lui Carlos Tavares cu stricteţe, au toate şansele să obţină rezultatele dorite de omul care era adjunctul lui Carlos Ghosn, şeful Alianţei Renault-Nissan, o companie care a trecut prin propriile proceduri de restructurare în urma unor ani dificili din punct de vedere financiar.

Rezultatele celor de la PSA au surprins analiştii din industria auto, după cum recunoaşte chiar Erich Hause, analist al ISI Group. Carlos Tavares vine cu declaraţii mai puţin entuziaste, explicând că rezultatul pozitiv este doar primul pas din lungul drum către reorganizarea completă a diviziei auto a PSA Peugeot-Citroen. Printre secretele celor de la PSA Peugeot-Citroen se numără reducerea stocurilor, compania franceză reducând cu aproximativ 30.400 de unităţi numărul vehiculelor aflate în inventarul dealerilor în vederea vânzării faţă de valoarea de acum doi ani.

Printre provocările pe care le are în faţă concernul PSA Peugeot-Citroen până la finele anului curent se numără incertitudinea pe pieţele emergente şi revenirea timidă a pieţei auto din Franţa, explică Tavares. Aceste probleme sunt trecute la capitolul ”provocări şi riscuri” în cea de-a doua jumătate a anului curent, pentru că PSA urmează să-şi reorganizeze întregul portofoliu, să schimbe strategiile de marcă ale Citroen şi Peugeot şi să îşi reducă forţa de muncă din Franţa. Diviziile non-auto ale concernului francez au drept sarcină renunţarea la divizia de rent-a-car ”Citer” şi vânzarea laturii de transport rutier a diviziei Gefco.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>