autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, mai 22nd, 2012

Goodyear Dunlop promovează noua etichetare a anvelopelor cu un “manechin uman”

Cel mai târziu în luna noiembrie 2012, consumatorii vor vedea pe anvelopele de pasageri şi pe cele de camionete şi camioane uşoare din magazinele specializate din întreaga Europă o etichetă standardizată. Începând cu acea dată, anvelopele pentru maşini de pasageri, maşini utilitare şi camioane produse începând cu luna iulie 2012 trebuie să fie puse în vânzare împreună cu informaţii privind trei atribute cheie ale performanţei lor: rezistenţa la rulare, aderenţa pe carosabil umed şi nivelul zgomotului exterior.

Pentru a promova noua etichetare a anvelopelor Goodyear Dunlop a invitat la București un ”manechin uman pentru crash test”. Este vorba despre Sean Haight de la Collision Safety Institute din San Diego, USA – inginer expert auto şi profesionist în teste de impact. Haight a afirmat că creşterea continuă a nivelului de informare şi conştientizare în rândul consumatorilor cu privire la gradele şi criteriile de performanţă ale unei anvelope, cum ar fi performanţa la frânare, ar putea juca un rol major în a face mai sigure drumurile din Europa. “Uneori coliziunile sunt de neevitat, dar când ele se întâmplă, să ai viteza cea mai mică la impact este un factor esenţial pentru minimizarea pagubelor produse atât asupra vehiculului cât şi în interiorul acestuia. De exemplu, când o maşină este echipată cu anvelope care au un rating mare al aderenţei pe carosabil umed, ea va frâna mai eficient, ceea ce va duce la distanţe de oprire mai scurte, evitând pe cât se poate coliziunile sau diminuând considerabil viteza de impact în cazul unei coliziuni.”

Sean Haight este fiul lui Rusty Haight, cel care deţine recordul mondial Guinness pentru Omul Cu Cele Mai Multe Teste de Impact, şi este un experimentat crash tester în cadrul Collision Safety Institute. Haight a adăugat: “Furnizarea de informaţii către consumatori le dă acestora posibilitatea de a face alegerea corectă a anvelopelor, ceea ce poate fi un alt pas important către îmbunătăţirea siguranţei rutiere. Diferenţa în ceea ce priveşte distanţele de oprire dintre o anvelopă cu rating mare şi o anvelopă cu un rating scăzut poate fi una foarte mare. Aceasta îmbunătăţeşte şansele ca o coliziune să fie evitată, dar, cel mai important, va influenţa puterea impactului unei coliziuni în cazul în care aceasta nu mai poate fi evitată.”

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>