autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, Mar 4th, 2014

GENEVA 2014: Audi TT, a treia generație anunță schimbări importante pentru brandul german (VIDEO)

Audi a prezentat în premieră, la Geneva, noua generație a modelului TT, singura noutate a mărcii și una dintre puținele premiere ale grupului Volkswagen. Cu toate acestea, TT reprezintă un veritabil cap de pod pentru ceea ce intenționează să facă Audi cu viitoarele sale modele. Este vorba despre tehnologie de ultimă generație, design nou și interioare care par desprinse din filmele de ficțiune. Vă prezentăm conferința de lansare Audi.

Audi TT și Audi TTS, cele două versiuni ale sportivei germane, au fost dezvăluite ziariștilor încă de la evenimentul din 3 martie, organizat de grupul VW. Desgnul lui Audi TT a fost un secret, însă nu erau așteptate schimbări radicale, având în vedere politica extrem de conservatoare a grupului la acest capitol. Primele fotografii și modelul prezentat în lumina refelctoarelor a demonstrat acest lucru: Audi TT păstrează aceeași siluetă, până și conturul farurilor rămâne destul de apropiat de ceea ce știam că este TT, însă schimbările majore vin în detalii. LED-urile de tip Matrix dau personalitate și schimbă total aspectul mașinii, contribuind, alături de suprafețele mai șlefuite, la un look apropiat de cel al lui R8, în timp ce, la interior, “Audi virtual cockpit” te face să te simți într-un automobil din viitor. Este vorba despre display-ul cu cristale lichide care înlocuiește complet afișajele de tip analog, poziționat pe bordul care seamănă cu o aripă de avion, după cum susține prezentarea oficială. Audi a preferat să integreze toate informațiile pe acest ecran, de 12,3 inci, și să elimine display-ul central al sistemului multimedia MMI. Ecranul și sistemele din spatele său au la bază un procesor Nvidia Tegra 3.

Scaunele standard sunt sport, cu tetiere integrate, iar opțional sunt disponibile variante mai bine conturate, reglabile pneumatic.

Noua platformă utilizată este din nou o performanță a inginerilor Audi, ea fiind mai ușoară cu 50 de kilograme față de modelul anterior (cu motorul 2.0 TFSI). Structura se bazează în principal pe aliaje de oțel, secțiuni de aluminiu extrudat, cu noduri de aluminiu turnat și cântărește doar 1230 kg.

Audi TT și TTS este lansat cu trei motoare în patru cilindri cu supraalimentare și injecție directă, toate echipate cu sistem Start-Stop. Puterea acestora măsoară între 184 CP și 310 CP.

Pentru lansarea modelului TT, motorul 2.0 TDI va fi disponibil cu transmisie manuală și tracțiune față. Acesta produce 135 kW (184 CP) și un cuplu de 380 Nm. Astfel, noul vehicul sport accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde și atinge o viteză maximă de 235 km/h. Consumul mixt de carburant măsoară 4,2 litri/100 km, valoare corespondentă unor emisii de CO2 de 110 g/km, un nivel record în lumea vehiculelor sport. Audi TT 2.0 TDI întrunește standardul Euro 6 și, grație eficienței sale înalte, poartă emblema “ultra”.

Motorul 2.0 TFSI este disponibil în două versiuni – o variantă cu 169 kW (230 CP) pentru TT și o variantă cu 228 kW (310 CP) pentru TTS. În ambele versiuni, acesta unește tehnologii ultramoderne – injecția indirectă suplimentează injecția directă FSI, cât și sistemul Audi valvelift.

Motorul 2.0 TFSI produce un cuplu de 370 Nm între 1.600 și 4.300 rpm. Acesta accelerează Coupé-ul cu transmisie manuală cu 6 trepte și tracțiune față, de la 0 la 100 km/h, în 6,0 secunde și până la o viteză maximă limitată electronic de 250 km/h.

Pentru varianta S tronic cu 6 trepte și tracțiune quattro, valorile sunt după cum urmează: sprintul de la 0 la 100 km/h se obtine in 5,3 secunde, viteza maximă este 250 km/h, consumul mixt de carburant măsoară 6,8 litri/100 km, iar emisiile de CO2 mixt 159 g/km.

Acest motor accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Propulsorul 2.0 TFSI produce un cuplu de 380 Nm între 1.800 și 5.500 rpm. Transmisia manuală este standard, iar cea opțională, S tronic, include funcția Launch control.

Audi TT va fi introdus pe piețele europene în a doua jumătate a anului, pe piața din România fiind așteptat în toamna viitoare. Prețurile de lansare ar putea fi puțin mai mari decât cele ale actualului model.

Displaying 1 Comments
Have Your Say

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>